جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 آبان 1394     
تعداد اتوبوس های همدان مناسب با جمعیت شهری نیست

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی همدان به اشاره به کمبودهای موجود در ناوگان اتوبوسرانی این شهر گفت : ناوگان اتوبوسرانی همدان به منظور خدمات رسانی بهتر نیازمند ورود حداقل 350 دستگاه اتوبوس به این ناوگان است این در حالی است که باید به ازای هر هزار نفر یک دستگاه اتوبوس در این حوزه خدمات رسانی نماید.

پوروخشوری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، با اشاره به اینکه تا سال اینده حمل نقل عمومی همدان برنامه های خوبی برای گسترش خط ویژه سامانه تندرو در نظر دارد گفت : با ورود اتوبوس های جدید و بازسازی شده شاهد کاهش اتوبوس های فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

وی با اشاره به تمهیدات ویژه در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل در این شرکت گقت: به زودی حدود 25 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی همدان خواهیم شد. همچنین تاکنون حدود 20 دستگاه اتوبوس از 69 دستگاه اتوبوس فرسوده موجود در این ناوگان بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته، سالانه چند دستگاه اتوبوس توسط دولت به سازمان حمل و نقل عمومی شهر ها اختصاص می یافت گفت: هم اکنون به دلیل کمبود اعتبارات یارانه ای برای خرید اتوبوس جدید پرداخت نمی شود که این امر موجب فرسوده شدن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان شده است.

وی اظهار داشت : همزمان با بازگشایی مدارس 90درصد رانندگان ناوگان اتوبوسرانی همدان از لباس فرم متحدالشکل برخوردار شدند.

پوروخشوری با اشاره به اینکه شهر همدان به صورت پایلت به عنوان شهر سبز در تمام کشورهای اسلامی انتخاب شده اظهار داشت : در راستای کاهش منابع الاینده و استفاده سوخت های فسیلی و کاهش هزینه سوختی شهرداری این شهر قراردادهایی که با سازمان محیط زیست منعقد نمود که چرا این اقدامات لازمه های حمل و نقل پاک است .

وی ادامه داد : همچنین به منظور توجه به کاهش الودگی و تبلیغات کاغذی  نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های LCD داخل اتوبوس‌ها را در دستور کار قرار گرفت که تاکنون به صورت آزمایشی این طرح در برخی از اتوبوس‌ها اجرایی شده است.

وی با توجه به گفته مقام معظم رهبری از تهیه  قفسه‌های کتاب و روزنامه در داخل اتوبوس‌ها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد و گفت: امیدواریم این اقدام تا پایان سال اجرایی شود

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: