جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403     
افتتاح «خانه بلدیه» تا روز تهران

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از افتتاح خانه بلدیه تا روز تهران خبر داد.

مسعود حق‌لطفی در نشست خبری در حاشیه تور بازدید خبرنگاران از روند ساخت پروژه‌های سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق به عنوان بازوی اجرایی شهرداری در احداث پروژه های بزرگ شهری است، اظهار کرد: این سازمان پروژه هایی همچون خانه شهر، پردیس های شماره ۳ و ۴، ساختمان شهردای منطقه ۶ و احداث سوله های بحران، شتاب نگارهای سازمان بحران، پروژه های سازمان میادین و میوه و تره بار و ساختمان‌های نگهداری معتادان متجاهر، احداث ۶ پارکینگ طبقاتی که دو مورد آن در حال انجام و ۴ مورد در آینده نزدیک کلنگ زنی می شود در دستور کار دارد.
 
وی با بیان اینکه ساخت ساختمان بلدیه از سال ۱۳۰۳ شروع و در ۱۳۰۵ به بهره برداری رسید، گفت: بلدیه در سال ۱۳۴۸ تخریب شد و به عنوان پارکینگ اتوبوس‌ها ایفای نقش می کرد، از سال ۹۶ ساخت آن مجدد آن شروع شد و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اواخر شهریور امسال و تا قبل از روز تهران با رویکرد فرهنگی و تاریخی به بهره برداری می رسد.
 
مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران افزود: در بازآفرینی این ساختمان، نمای بیرونی آن قدیمی و سنتی و طراحی داخلی آن به روز و مدرن خواهد بود.
 
حق لطفی درباره عدم ایجاد پارکینگ برای ساختمان بلدیه نیز با بیان اینکه مبنای ما در طرح های درون بافت تاریخی و قدیمی اتکا به حمل و نقل عمومی است، گفت: نباید اتومبیل، مبنای طرح های توسعه شهری ما باشد. در طرح جامع در محدوده تاریخی تهران غلبه شبکه حمل و  نقل عمومی وجود دارد و این ساختمان در تراز منفی دو به مترو دسترسی خواهد داشت. بنابراین بازسازی این ساختمان با پارکینگ صفر و بر اساس طرح های بالادست انجام خواهد شد.
 
وی در مورد ایجاد پارکینگ محدود در پروژه مجموعه ورزشی امامزاده یحیی با بیان اینکه در طرح جامع و تفصیلی در منطقه ۱۲، مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی به عنوان یک مجموعه محلی تعریف شده است، ادامه داد: برای افراد آن محل طراحی شده و با این نگاه برای آن پارکینگ محدودی در نظر گرفته شده است.
 
حق لطفی در مورد کاربری مجموعه ساختمان بلدیه نیز گفت: ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی و با نقش روابط عمومی شهرداری تهیه شده و بخش کوچکی از فضای آن برای بحث روابط عمومی پیش بینی شده است. در واقع نگهدارنده و بهره بردار آن روابط عمومی شهرداری خواهد بود. 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: