جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 ارديبهشت 1403     
پیام عملیات«وعده صادق» از زبان سفیر ایران در تونس

 سفیر ایران در تونس در اظهاراتی به اهداف و پیام‌های حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش ایسنا، میر مسعود حسینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در خصوص این ادعاها که پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی نمایشی بود، گفت: کسانی که چنین ادعایی مطرح می‌کنند به همان شیوه با همین روش با چنین تکنولوژی و دانش پیشرفته همین نمایش را اجرا کنند. به هر حال نظر کارشناسان در این موضوع این نیست. این اولین جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی است که بسیاری از کشورها برای کمک به آن شتافتند زیرا رژیم صهیونیستی به تنهایی ضعیف است و نه قدرت دفاعی واقعی و نه ارتشی دارد که بتواند از آن دفاع کند. ایران توانست این پیام را به تمام دنیا برساند و به رژیم صهیونیستی نیز بگوید که ما می‌دانیم کی و کجا و چگونه به طور صحیح از خودمان دفاع کنیم. ایران نیازی به مصادره زمین کشورهای دیگر و یا غارت اموال کشورهای دیگر ندارد.
 
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد در پاسخ به این سوال که پیام ایران از عملیات وعده صادق چیست، تاکید کرد: حمله ایران به اسرائیل با هدف وارد کردن خسارت جانی و یا مادی انجام نشد، هدف این بود که ایران تمام سلاح‌های لازم برای دفاع از خود را دارد. رژیم صهیونیستی با ترور شهروندان و فرماندهان ما که آخرین آن‌ها جنایت هدف قرار دادن کنسولگری ما در دمشق بود، از تمام خطوط قرمز عبور کرد. پیام ما روشن است؛ آنهایی که برای ترور فرماندهان و شهروندانمان برنامه‌ریزی می‌کنند اکنون درک می‌کنند که همیشه پاسخی خواهد بود که هیچ کس جز ما نمی‌تواند به‌طور گسترده و هدفمند آن را انجام دهد. فناوری‌هایی که ایران به‌کار گرفت نتیجه سال‌ها پژوهش است. علاوه بر این ما نیاز نداریم که بگوییم که بدون ایران صلحی در خاورمیانه نخواهد بود.
 
سفیر ایران در تونس درخصوص حمایت‌های ایران از مساله فلسطین نیز گفت: ایران اولین کشوری بود که سفارت اسرائیل را به سفارت فلسطین تغییر داد. همچنین شهید یاسر عرفات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و او اولین رهبر خارجی بود که به تهران آمد. ایران حمایت از مساله فلسطین را برعهده گرفت و از آن زمان حمایت مالی و تسلیحاتی ایران از فلسطین ثابت ماند. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را سرطان توصیف کرده که باید ریشه‌کن شود. دفاع از مساله فلسطین برای ما ایرانی‌ها یک واجب الهی است و قانون اساسی ما بر همین مساله تاکید دارد. حمایت ما از مساله فلسطین فراتر از تمام اختلافات است که دلیلی برای آن‌ها وجود ندارد، ایران تا زمان بازگرداندن اراضی مقدس اشغالی به حمایت خود از مقاومت فلسطین ادامه می‌دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: