جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 ارديبهشت 1403     
آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله احتمالی به «ناوگان آزادی»

 یک کانال عبری از رزمایش‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای آمادگی جهت حمله احتمالی به «ناوگان آزادی» که قرار است ظرف چند روز آینده از ترکیه به سمت غزه حرکت کند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل آماده حرکت «ناوگان آزادی» از ترکیه به نوار غزه طی روزهای آینده است. در روزهای اخیر اسرائیل تحرکات سیاسی و گفتگوهایی با کشورهای مختلف داشته و آمادگی‌های امنیتی را برای سیطره احتمالی بر کشتی «مرمره ۲» آغاز کرده است.
 
این کانال افزود: نهاد امنیتی اسرائیل آماده است تا اگر لازم باشد برای توقف ناوگانی که هدف آن شکستن محاصره نوار غزه است، وارد عمل شود. اسرائیل همچنین تحرکات سیاسی را با کشورهای اروپایی با کمک آمریکا آغاز کرده است.
 
این کانال اعلام کرد: ارتش اسرائیل تمرین و آمادگی برای حمله به این کشتی را آغاز کرده است. نیروهای شایتت ۱۳ (نیروهای ویژه یگان دریایی اسرائیل) تمرین خود را برای حمله به کشتی و آمادگی جهت هرگونه سناریوی احتمالی آغاز کرده‌اند. این مسئله یادآور حوادث خشونت آمیز است که ناو مرمره ترکیه در سال ۲۰۱۰ شاهد آن بود.
 
به گزارش این کانال یکی از نیروهای یگان دریایی رژیم صهیونیستی طی تمرین‌ها برای حمله به ناوگان آزادی زخمی شد.
 
این کانال گزارش داد: ناوگان آزادی طی روزهای آینده با ۵۵۰۰ تُن کمک انسانی به سمت غزه به راه خواهد افتاد. کشتی مرمره ۲ یکی از سه کشتی است که قرار است با مشارکت فعالانی از چند کشور از جمله آلمان، مالزی، نروژ، آرژانتین، اسپانیا، کانادا و آفریقای جنوبی به سمت غزه حرکت کنند.
 
جمعه کنفرانس مطبوعاتی در استانبول برای ارائه اطلاعاتی درباره ناوگانی که قرار است به زودی با مشارکت حدود ۱۰۰۰ نفر به سواحل غزه برسد، برگزار شد.
 
ائتلاف ناوگان بین‌المللی آزادی شامل تعداد زیادی از سازمان‌های مدنی بین‌المللی و فعالان از جمله مرکز امدادرسانی بشردوستانه ترکیه است.
 
در این کنفرانس «آن رایت» افسر بازنشسته آمریکایی و دیپلمات سابق از افتتاح کمپین «ناوگان آزادی برای غزه» خبر داد.
 
وی به مشارکت خود در کمپین کشتی مرمره در سال ۲۰۱۰ که به همراه هفت کشتی دیگر و مشارکت افرادی از ده‌ها کشور برای شکستن محاصره نوار غزه حرکت کرده بود، اشاره کرد.
 
این دیپلمات سابق گفت: باید تمام مردم به دیوان کیفری بین‌المللی رجوع کنند و برای پایان جنگ و نسل کشی در غزه فشار بیاورند.
 
رایت درباره اینکه اگر ناوگان آزادی در معرض حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت، چه خواهند کرد، گفت: درباره پرونده نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی، کارنامه اسرائیل بسیار پر شده است و ارتکاب یک اشتباه دیگر برای وضعیت امنیتی آن خوب نیست. مقدمه چینی‌ها ادامه دارد و اطلاعات درباره حرکت این کشتی به زودی به افکار عمومی داده می‌شود.
 
۳۱ مه ۲۰۱۰ فعالان و خبرنگارانی که در کشتی مرمره بودند و از طریق دریای مدیترانه از ترکیه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به سمت غزه به راه افتاده بودند در معرض حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. این حمله منجر به کشته شدن ۱۰ فعال و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: