جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 ارديبهشت 1403     
درخواست کنگره آمریکا از بایدن برای تحریم نیروهای واکنش سریع سودان

 اعضای سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده از رئیس جمهور این کشور خواستند موارد نقض حقوق بشر توسط نیروهای واکنش سریع و فرمانده آن را در سودان مشخص و تحریم‌های فوری علیه آنها اعمال کند.

به گزارش ایسنا، چند تن از اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از جمله رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور خواستند براساس قانون «ماگنیتسکی» نیروهای واکنش سریع سودان و «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی، فرمانده این نیروها را به دلیل نقض فاحش حقوق بشر تحریم کنند.
 
این درخواست یک سال پس از جنگ در سودان مطرح می‌شود.
 
به نقل از سایت خبری المیادین، در این نامه همچنین اعضا خواسته‌اند «شبکه‌های مالی نیروهای واکنش سریع و منابع درآمدی مانند قاچاق طلا بررسی شود تا ارزیابی کنند که آیا آنها نیز به دلیل اقدامات خود مستحق تحریم‌ها براساس قانون ماگنیتسکی هستند یا خیر». اعضا به این نتیجه رسیدند که فساد قابل توجهی توسط مقامات دولتی سودان وجود دارد.
 
در این نامه تاکید شده است که طی ۱۲۰ روز پس از دریافت این درخواست، رئیس جمهور باید مشخص کند که آیا حمیدتی و نیروهایش در فعالیت‌های ناقض حقوق بشر از جمله قتل‌ و شکنجه دست دارند یا خیر. همچنین رئیس جمهور آمریکا باید مشخص کند که این نیروهای سودانی نقض‌های حقوق بشری علیه افرادی که به دنبال افشای فعالیت‌های غیرقانونی مقامات دولتی هستند یا به دنبال دستیابی به حقوق بشر، اعمال و ترویج آن هستند، مرتکب شده‌اند یا خیر.
 
آنها از بایدن خواستند یک گزارش درباره موارد یاد شده تهیه کرده و تصمیم خود را درباره تحریم نیروهای واکنش سریع و فرمانده آن اعلام کند.
 
نگارندگان برخی از جرائم نیروهای واکنش سریع را ضمیمه نامه خود به بایدن کردند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: