جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 آذر 1402     
در حاشیه جلسه هیئت دولت
سلاجقه:۶۰ درصد آلایندگی تهران مربوط به وسایل نقلیه شخصی است

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه ۶۰ درصد آلایندگی هوای تهران مربوط به صنایع متحرک و وسایل نقلیه شخصی است.

 علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت ذولت با بین این مطلب افزود: در این زمینه دولت گام‌های بسیار خوبی برداشته است و دیروز خط تولید هزار اتوبوس برقی توسط وزیر سمت افتتاح شد که ظرفیتی بسیار عالی است. شهرداری هم اقدامات بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام داده و قرار است 700 دستگاه واگن به تهران اضافه شود.
 
وی ادامه داد: در کلان شهرهای دیگر مثل اصفهان هم شاهد اقدامات خوبی از سوی استاندار و اداره کل محیط زیست استان بودیم؛ همچنین صندوق ملی محیط زیست تسهیلات خوبی به موضوع از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اختصاص داده است که در شهرهای اصفهان و تبریز شاهد آن بودیم.
 
وی همچنین با اشاره به شرایط جوی کشور گفت: در این فصل سال موضوع وارونگی جوی از مسائل اصلی کشور است که ثبات و پایداری  جو باعث می شود آلودگی ایجاد شده از یک تراز ارتفاعی بالاتر نرود.
 
سلاجقه افزود: این فصل می‌طلبد که شاهد بارش‌های خوبی باشیم، اما اینکه با توجه به تغییرات جوی بتوانیم در مدت زمان کوتاه در زمینه کاهش آلایندگی هوا به نتایج خوب برسیم نیازمند اعتبارات ویژه است و امیدواریم دستگاه‌ها در بودجه‌های خود به این موضوع توجه داشته باشند.
 
وی همچنین در پاسخ به انتقادات وزارت آموزش و پرورش نسبت به تعطیلی مدرسه ها گفت: معتقدم دانش آموزان سرمایه اصلی کشور هستند ونمیتوانیم با هر شرایطی آنها از  آموزش ساقط کنیم، بنابر این دستگاههای مربوط باید در این زمین به وظایف خود عمل کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: