جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 آذر 1402     
شهردار منطقه ۱۸ خبر داد
بازگشت دارائی ۳۰ هزار میلیاردی به بیت المال پس از ۴۰ سال

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه ۱۸ پایتخت از ماه ها تلاش نتیجه بخش و کارسازی کارکنان شهرداری منطقه برای بازگرداندن مالکیت یکی از اراضی مرغوب به بیت المال به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.

 محمد جواد خسروی ضمن بیان مطلب فوق افزود: در پی احراز تصرف عدوانی برخی افراد فرصت طلب و سودجو در استفاده از قطعه زمین ۱۱ هکتاری مرغوب و جعل مالکیت آن از اوایل دهه شصت تا کنون، کارگروهی مجرب از همکارانم در دوائر حقوقی و املاک و مستغلات تشکیل و بلافاصله اقدامات لازم برای طرح دعوی در مراجع قضائی به انجام رسید.
 
وی ادامه داد: با تلاش‌های مجددانه چندین ماهه و همچنین تعامل بین بخشی سازمانها و ادارات کل شهرداری تهران، سرانجام دفاعیات ارائه شده از سوی مدیریت شهری منطقه ۱۸ در محاکم قضائی پذیرفته و رأی بازگرداندن مالکیت این قطعه زمین به بیت المال صادر شد.
 
شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به پیشینه طولانی بهره بردار موقت این دارائی ارزشمند که در حال حاضر بالغ بر۳۰ هزار میلیارد تخمین زده شده است، یاد آور شد: در اوایل دهه ۶۰ یکی از کارخانجات تولید آسفالت برای مدت یکسال ، اجازه فعالیت در این اراضی را از نهادی دولتی اخذ و پس از اتمام این زمان تعیین شده ، بدلیل عدم پیگیری جدی از سوی مالک، کماکان به فعالیت خویش ادامه داد.
 
وی در رابطه با نحوه تغییر مالکیت این دارائی و اجرائی شدن رأی مبنی بر خروج بهره بردار غیر قانونی پس از چهار دهه فعالیت، اظهار کرد: در سال ۹۰ طی تهاتری فی مابین نهاد دولتی ذی نفع با شهرداری منطقه، مالکیت انتقال اما با این وجود ، بهره بردار به فعالیت خویش ادامه داد تا امسال که عزمی راسخ در دوره جدید مدیریت شهری برای احقاق حق شهروندان شکل گرفت، در نهایت رأی خروج متصرف از این زمین صادر شد.
 
 خسروی در بخش پایانی سخنان خویش بار دیگر خطاب به افراد سودجو و فرصت طلب که در لحظه مترصد دست درازی به بیت المال و سوء استفاده از دارائی های عامه شهروندان هستند، افزود: هیچ فرد یا نهادی در این مسیر از سایه آرامش و مصونیت برخوردار نبوده و در دوره جدید مدیریت شهری می بایست در محاکم قضائی پاسخگوئی تخلفات خویش باشند.           



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: