جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 آبان 1402     
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران خبر داد
بهره‌برداری از باغ راه حضرت فاطمه(س) که در ۲ منطقه تهران امتداد دارد تا خرداد

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه محدوده ۴۰۰ متری از باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) که در دوره قبلی مدیریت شهری به بهره برداری رسیده بود نیازمند بازنگری است، گفت: این پروژه تا پایان سال جاری به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی می‌رسد.

 مهدی هدایت در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در تشریح جزئیات این پروژه در جمع خبرنگاران، گفت: باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگترین پروژه بازآفرینی است که در شهر تهران در حال اجراست. این پروژه به طول ۹.۵ کیلومتر و عرض ۳۰ تا ۳۵ متر در مناطق ۱۷ و ۱۸ در حال اجراست.
 
وی افزود: این پروژه کلان ساختاری را در شهر تهران تعریف می‌کند که در حقیقت مسیر گردشگری و محدوده گردشگری را شامل شن چاله‌های منطقه ۱۸ و محدوده رودخانه کن را به یکدیگر متصل می‌کند.
 
به گفته هدایت، مسیر راه آهن تهران تبریز در منطقه ۱۷ و ۱۸ فاصله‌ای جدا کننده را ایجاد کرده بود و این محدوده حدود ۱۰ تا ۱۵ سال بود که رها شده بود، اما در پروژه‌ای که تعریف شده فضاهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده و در طول ۹.۵ کیلومتر مسیر پروژه پهنه‌های مختلفی را خواهیم داشت به شکلی که در منطقه ۱۸ بیشتر فضاها به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده می‌شود و در منطقه ۱۷ و محدوده امامزده حسن نیز فضاهای رویدادی و مذهبی تعریف خواهد شد. در حقیقت چتر فضاهای خدماتی در دو منطقه ۱۷ و ۱۸ شامل فضاهای ورزشی، فضای سبز، آموزشی و درمانی در این پروژه تعریف شده است.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این پروژه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی روبروست، افزود: در حال حاضر پنج پیمانکار در پروژه فعال هستند و خوشبختانه با تأمین سرانه‌های خدماتی این پروژه در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۹ به یک فرصت تبدیل خواهد شد. بخش زیادی از این پروژه در سال جاری به بهره برداری می رسد و پیشتر نیز یک کیلومتر از آن در محدوده امامزاده حسن منطقه ۱۷ تکمیل شده بود.
 
وی ادامه داد: ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای این پروژه پیش بینی شده و ۶.۵ کیلومتر آن در سال جاری به بهره برداری می‌رسد. یک پل ۲۰۰ متری نیز در همین پروژه در حال اجراست که اتصال مناطق ۱۷ و ۱۸ را محقق می‌کند. ضمن اینکه تا پایان سال جاری پیشرفت فیزیکی پروژه به ۸۰ درصد می‌رسد و تا خرداد ماه سال آینده نیز پروژه تکمیل و قابلیت بهره برداری پیدا می‌کند.
 
هدایت با اشاره به اینکه کل پروژه حدود ۴۷ هکتار مساحت دارد، افزود: ۴۷ هزار متر مربع بنا نیز برای بهره گیری در توسعه سرانه‌های خدماتی در پروژه احداث می‌شود. پروژه‌ای که در عملکرد ایمنی شهر تهران و همچنین کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر تهران کمک موثری خواهد بود.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص بهره برداری این پروژه در دوره قبلی مدیریت شهری نیز گفت: محدوده بسیار کمی از این پروژه در منطقه ۱۷ اجرا شده بود در حالیکه طرح جامعی برای مسیر ۹.۵ کیلومتری این پروژه وجود نداشت. بی تردید آنچه که در دوره قبلی حدود ۴۰۰ متر در منطقه ۱۷ اجرایی شده امروز نیازمند بازنگری است. چرا که بخشی از آن نیز روی اتوبان اجرا شده و لزوم بازنگری را دو چندان می‌کند.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران افزود: بخش مهمی از پروژه شامل فضاهای دانش بنیان و بخش اشتغال در منطقه ۱۸ و فضاهای رویدادی و مذهبی نیز در منطقه ۱۷ ایجاد خواهد شد. در حقیقت تاثیراتی که محلات روی هر محدوده پروژه دارد در کل پروژه مورد توجه قرار گرفته است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: