جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 آبان 1402     
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبرداد
ابلاغ دستورالعمل رعایت ملاحظات محیط زیستی در تهران

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از ابلاغ «دستورالعمل رعایت ملاحظات محیط زیستی در مدیریت عملیات زمستانی در شهر تهران» به مناطق ٢٢ گانه شهرداری تهران خبر داد.

حلیا سادات حسینی اظهارکرد: همزمان با شروع فصل سرما و احتمال بارش برف و نزولات جوی در شهر تهران و پیش‌بینی تدابیر مناسب و موثر برای پیشگیری از مخاطرات و بحران‌های احتمالی ناشی از بارش‌ها، دستورالعمل مدیریت عملیات زمستانی در شهر تهران توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست به مناطق ٢٢ گانه شهر تهران ابلاغ شد. پیرو این دستورالعمل، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با توجه به نقش خود در هماهنگی با مناطق ٢٢ گانه، حوزه‌ها و سازمان‌های مربوطه نسبت به نظارت و کنترل موضوعات مربوط به محیط زیست، اقدام به تهیه «دستورالعمل رعایت ملاحظات محیط زیستی در مدیریت عملیات زمستانی در شهر تهران» کرده است.
 
به گفته مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر اساس این دستورالعمل به منظور کاهش تاثیرات منفی محیط زیستی، ملاحظات محیط زیستی در سه مرحله  قبل بارش، حین بارش و پس از بارش برف تدوین شد. از جمله این ملاحظات می‌توان به نمونه‌برداری سالانه از هر یک منابع تامین کننده شن جهت بررسی فلزات سنگین، بازدید از کانال‌ها، چاه‌های جذبی و مسیل‌های داخل شهری در خصوص لایروبی و برگزاری دوره‌های آموزشی عملیات برف‌روبی قبل از بارش برف اشاره کرد.
 
حسینی نمک‌پاشی به مقدار مشخص، استفاده از نمک پالایش شده با درجه خلوص بالا به منظور افزایش سرعت ذوب یخ و کاهش مصرف نمک، مخلوط کردن نمک با ماسه درشت دانه با دانه‌بندی ٣ تا ٥ میلیمتر حین بارش برف و جلوگیری ااز انتقال برف و یخ‌های جمع آوری شده از سطح معابر به فضاهای سبز، انهار و کانال‌ها و انتقال شن و نمک باقیمانده در معابر به نزدیکترین سایت برف‌روبی بعد از بارش برف را از دیگر ملاحظات محیط زیستی ذکر کرد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: