جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 آبان 1402     
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد
لزوم توجه به برقی سازی موتورسیکلت‌ها در برنامه هفتم توسعه

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای شهر تهران در خصوص مسائل روز تهران تذکری را بیان و بر لزوم توجه به برقی سازی موتورسیکلت‌ها در برنامه هفتم تأکید کرد.

 سوده نجفی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در شش ماهه دوم سال موضوع آلودگی هوا تشدید می‌شود، گفت: عوامل متعددی در افزایش آلودگی هوای تهران نقش دارد؛ اما بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس سهم زیادی از آلودگی هوای تهران به دلیل تردد موتورسیکلت‌ها است.

تنها ۳۰۰ الی ۴۰۰ موتورسیکلت برای اخذ گواهی معاینه فنی به مراکز فعال مراجعه کردند
 
وی با اشاره به بازدید اخیرش از مرکز پلیس راهور تهران با تأکید بر اینکه در این بازدید عنوان شد که حدود پنج میلیون موتورسیکلت در تهران فعال هستند، افزود: گزارش مدیر عامل معاینه فنی شهر تهران نشان داد که تنها ۳۰۰ الی ۴۰۰ موتورسیکلت برای اخذ گواهی معاینه فنی به مراکز فعال مراجعه کردند که این میزان مراجعه فاجعه است.

ستاد معاینه فنی تهران و پلیس نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌های آلاینده انجام دهند
 
لزوم جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پارک شده در پیاده روها 
 
وی با بیان اینکه از ستاد معاینه فنی تهران و پلیس راهور تهران می‌خواهیم که برابر ماده ۶ قانون هوای پاک اقداماتی را نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌های آلاینده انجام دهند، گفت: پلیس راهور در راستای انضباط شهری، جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پارک شده در پیاده روها را در دستور کار قرار داده که لازم است از آنها تشکر کنیم؛ اما این اقدامات کافی نیست و باید از نظر ترافیکی و آلایندگی هوا موتورسیکلت‌ها ساماندهی شود.
 
وی با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه می‌بایست سالانه ۱۰ درصد موتورسیکلت‌ها، برقی می‌شدند، ادامه داد: اما این مهم بنا به دلایلی محقق نشد و امیدواریم نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه احکامی را برای برقی سازی موتورسیکلت‌ها داشته باشند.
 
لزوم رفع نواقص مجموعه ورزشی کوثر در منطقه ۹
 
 میثم مظفر نیز در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با بیان اینکه مجموعه ورزشی کوثر در منطقه ۹ به صورت شتاب‌زده در حالیکه تکمیل نشده بود در دوره قبل افتتاح شد، گفت: با وجود اینکه در دو سال اخیر بودجه برای آن در نظر گرفته شده بود، هنوز نواقص برطرف نشده و این مجموعه با مشکل تأسیسات روبه روست و بر این اساس انتظار داریم شهرداری به صورت منسجم این مجموعه را به بهره برداری برساند.
 
وی با اشاره به تأمین پارکینگ در این مجموعه، تأکید کرد: پارکینگ در این پروژه پیش بینی نشده و در سرفصل بودجه مصوب، بودجه ای معین برای راه اندازی پارکینگ طبقاتی در نظر گرفته شده و همچنان شهرداری عزم جدی در این خصوص ندارد.
 
مظفر با بیان اینکه هفته قبل اجلاسیه شهرداران کلانشهرها در مشهد برگزار شد، ادامه داد: بنده در برنامه های همایشی و سوری شرکت نمی‌کنم و عضو غایب این جلسات هستم؛ اما در این اجلاسیه حضور داشتم و بسیار جالب بود که در این اجلاسیه نکات کاربردی خوبی مطرح شد و کلانشهرها مشارکت خوبی در نهضت تأمین مالی داشتند.
 
وی با اعلام اینکه بسترسازی شهردار تهران در سفر به چین در راستای تأمین وسایل حمل و نقل عمومی و برقی سازی برای سایر استانها در این اجلاسیه تبیین شد، ادامه داد: از آقای متولیان تقدیر می کنم؛ چراکه این اجلاس بسیار مفید و مؤثر بود.
 
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه تمام شهرداران و رؤسای شوراهای شهرها در اجلاسیه حضور داشتند، گفت: برنامه هفتم یکی از مواردی بود که در این اجلاس مطرح شد و از شورای عالی استانها می خواهیم پیگیری های لازم را از مجلس در این مورد داشته باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: