جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 آبان 1402     
در نشست کمیته شهر هوشمند شهرداری‌های کشور مطرح شد
لزوم یکپارچه سازی خدمات شهری هوشمند

 به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، رئیس کمیته شهر هوشمند سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: هوشمندسازی در حوزه خدمات شهری، به عنوان یکی از حوزه‌های کلیدی شهرداری‌ها کمرنگ است و باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم.

 نشست کمیته شهر هوشمند، با حضور معاونان خدمات شهری شهرداری‌های مراکز استان، با موضوع شهر و شهرداری هوشمند با حضور معاون امورشهرداری‌ها و رئیس کمیته شهر هوشمند و مسئولان ذی‌ربط در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.
 
در این نشست که با توجه به نگاه ویژه وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، سید سجاد انوشه معاون امور شهرداری‌ها و رئیس کمیته شهر هوشمند این سازمان ضمن حضور در این جلسه گفت: هوشمندسازی در حوزه خدمات شهری، به عنوان یکی از حوزه‌های کلیدی شهرداری‌ها که خدمات جاری و حیاتی شهرها را بر عهده دارد کمرنگ بوده و تلاش داریم تا توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم.
 
وی در توضیح این ‌مطلب گفت: توجه به نظارت هوشمند پیمان‌های خدمات شهری، هوشمندسازی کامل موضوع مدیریت پسماند از جمع‌آوری، توزین و هوشمندسازی کارخانجات مرتبط، موضوعات ایمنی و مدیریت بحران، مدیریت مصرف آب در حوزه فضای سبز شهری، هوشمندسازی ناوگان خدمات شهری و جلوگیری از تخلفات این حوزه، نوآوری در روش‌های اجرایی تکالیف قانونی حوزه خدمات شهری و نیز توجه به محیط زیست هوشمند، از موضوعات اساسی شهر و شهرداری هوشمند است که باید به آن به صورت ویژه بپردازیم.
 
معاون امورشهرداری‌ها و رئیس کمیته شهر هوشمند سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه فعالیت‌های زیرساختی حوزه فناوری در موضوعات خدمات شهری با رویکرد یکپارچه‌سازی خدمات هوشمند این محور هستیم و با استفاده از ظرفیت‌های علمی و توان تخصصی مجموعه‌های توانمند بخش‌ خصوصی، انسجام در این حوزه را هدفمند خواهیم کرد.
 
انوشه گفت: با تشکیل کارگروه خدمات شهری هوشمند، ذیل کمیته شهر هوشمند، جلسات این موضوع را استمرار داده و مسائل پر تکرار بین شهرها را در اولویت قرار خواهیم داد.
 
با انتخاب معاونان خدمات شهری حاضر در جلسه، مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، به نمایندگی از معاونان خدمات شهری شهرداری‌ها، عضو کمیته شهر هوشمند شهرداری‌ها شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: