جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 آبان 1402     
پنجره واحد برای ارایه خدمات غیرحضوری در شهرداری تهران طراحی شود

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، یک عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم تهیه پنجره واحد برای خدمات غیر حضوری شهرداری تهران تأکید کرد.

 علی اصغر قائمی در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه ایجاد درگاه صدور مجوزها، گواهی‌ها، استعلامات و خدمات غیرحضوری شهرداری تهران گفت: ما به شهرداری اعلام کردیم که لایحه‌ای را تنظیم کند که متضمن چهار خدمت باشد. یک سری الزامات برای دسترسی به مردم به درگاه‌ها فراهم و از نظر مردم و شهروندان، مدیران و کارکنان، بنگاه‌های عمومی و اقتصادی و سایر دستگاه‌ها باید این الزامات پیش بینی می‌شد.
 
وی با بیان اینکه الزام شهرداری به توجه به قوانین بالادستی در یکی از تبصره‌های مورد نظر ما لحاظ شده بود، تأکید کرد: در یکی دیگر از تبصره‌ها شهرداری تهران مکلف بود که پیوست‌ها را به شورا ارسال کند. نسخه ای که در کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون شهرسازی تهیه شده بسیار بهتر از لایحه ای است که به شورا ارسال شده است.
 
عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه پیشنهاد بنده این است که بازنگری صورت بگیرد و یک پنجره واحد تهیه شود، تأکید کرد: دو دهه قبل شعار ملبورن شهر ۲۰ دقیقه ای بود. اینکه تعابیر مختلفی استفاده می شود نشان از بلوغ تکنولورژی است. به هر شکل ما شهرداری را مکلف کردیم که الزاماتی ایجاد شود تا مردم تمام خدمات را در یک نقطه دریافت کنند.
 
در ادامه این جلسه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه تعاریف در این لایحه طولانی است و استنباط های چندگانه از آن خواهد شد، گفت: شورایی که تحت عنوان مدیریت خدمات از آن نام برده شده، در حالیکه در مورد فرایندها در شورای نوسازی و تحول و ساختار اداری و استخدامی تصمیم گیری می‌شود.
 
وی با بیان اینکه به نظر می رسد این لایحه در یک بازنگری مجدد، کاهش مداخلات و افزایش شفافیت را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به صورت تخصصی در مورد این موضوع فعالیت می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم لایحه با حضور کارشناسان با حداقل مداخلات و به صورت کاربردی تدوین شود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: