جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 آبان 1402     
عضو شورای شهر تهران خواستار شد:
رفع ایرادات اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای شهر تهران درباره ابهامات موجود قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران انتقاداتی را مطرح کرد و خواستار رفع این ابهامات شد.

احمد علوی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در اصلاحیه قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور نمایندگان مجلس مصوبه‌ای داشتند که بر اساس آن حقوق پرسنل ترمیم می‌یافت و باید این ترمیم حقوق در احکام کارگزینی کارمندان لحاظ می‌شد، گفت: سازمان امور استخدامی در اجرای این مصوبه مقاومت کرد و اعلام کرد که این قانون جزو احکام مستمر نیست و باید جزو احکام ثابت باشد که در این صورت تاثیر آن بر سایر موارد صفر خواهد بود، اما این دستورالعمل سازمان امور استخدامی توسط دیوان عدالت ابطال شد و سازمان امور استخدامی به سراغ دیوان محاسبات رفت و رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری را وتو کردند.
 
وی با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری شورای شهر در خصوص اجرای این قانون در شهرداری از مجلس استعلام کرد و آنها اعلام کردند که دستورالعمل سازمان استخدامی کشور فاقد وجاهت قانونی است، گفت: اساسا مراجع رفع ابهام در مورد مصوبات مجلس باید خود مجلس باشد نه مجموعه‌های دیگر که در این قانون می‌بینیم.
 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نظارت بر عملکرد مالی شهرداری تهران بر عهده شورای شهر است. چرا که شهرداری‌ها از دولت اعتباری دریافت نمی‌کند، گفت: این قانون بعد از یکسال به جای آنکه حال کارمندان و بازنشستگان را بهتر کند با اعصاب و روان آنها بازی کرده و شاکی هستند و این در حالیست که اگر قرار باشد رأی دیوان عدالت اداری اجرا نشود باید پیگیر موضوعات دیگر باشیم.
 
وی از شهردار تهران درخواست کرد که به عنوان نماینده مدیریت شهری این موضوع را در صحن هیات دولت بررسی کند.
 
 مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: اگر یک قانونی ابهام دارد باید خود مجلس به عنوان ناظر بر اجرای قوانینش وارد عمل شده و آن را اصلاح کند که ما این کوتاهی را از دوستانمان در مجلس می‌بینیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: