جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 آبان 1402     
دولت در واردات خودرو کم کاری می کند

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کم کاری دولت در واردات خودرو بیان کرد: از دولت محترم انتظار می رود با اجرای قوانین مصوب مجلس هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی بازار خودرو را اقدام کند.  

رضا تقی پور انوی با بیان اینکه دولت در واردات خودرو کوتاهی می کند، عنوان کرد: علیرغم اینکه مجلس در قالب دو مصوبه و با هدف ایجاد فضای رقابت در بازار خودرو دولت را ملزم به تسهیل واردات خودروهای نو و دست دوم کرده است اما دولت به وضوح در این زمینه کم کاری می کند.
 
 وی اذعان داشت: مادامی که مسیر ورود خودروهای خارجی به کشور را هموار نکنیم، خودروساز داخلی نیز قادر به فروش محصول به قیمت واقعی و در شرایط رقابتی نخواهد بود. لذا از دولت محترم انتظار می رود با اجرای قوانین مصوب مجلس هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی بازار خودرو را اقدام کند.  
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم تصویب الگوی تنظیم گری در بازار خودرو بیان کرد: متاسفانه کوتاهی دولت در این زمینه موجب شده هر از گاهی با چالش هایی در صنعت و بازار خودرو مواجه شویم  و مردم نیز به سبب عدم پاسخگویی سیاست گذاران متضرر شده اند
 
تقی پور انوری در خصوص راهکار ارزی وزارت صمت مبنی بر واردات خودرو از طریق ارز حاصل از صادرات وارد کنندگان خودرو اظهار داشت: علیرغم اینکه بیش از دو سال است که خواستار اعلام دستورالعمل استفاده از ارزهای با منشا خارجی از بانک مرکزی شدیم اما متاسفانه بانک مرکزی در مساله تخصیص ارز که مطالبه مردم و مجلس است، کوتاهی می کند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با تخصیص ارزهای با منشا خارجی و شناسنامه دار از سوی بانک مرکزی و به عبارتی واردات خودرو بدون انتقال ارز دیگر نیازی به تخصیص ارز دولتی به خودرو نخواهد بود و با تسهیل فرآیند واردات، خودروساز داخلی نیز در شرایط رقابتی مجبور به کاهش قیمت محصول خود و رقابت با خودروهای جهانی خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: