جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 مهر 1402     
رئیس کمیته عمران شورای شهر عنوان کرد
حمایت شورای شهر از ملاحظات محیط زیستی پروژه‌های عمرانی پایتخت

  به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شورای شهر ششم در کنار صرفه‌های اقتصادی و منفعت مردم از پروژه های عمرانی، تمام قد از ملاحظات محیط زیستی کمیته غربالگری حمایت خواهیم کرد.

 ششمین جلسه کمیته غربالگری پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران با حضور رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و اعضای کمیته فنی برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین  محمد آقامیری ضمن بررسی پروژه تصفیه خانه منطقه ۱۳ بر ضرورت غربالگری پروژه های عمرانی و در نظر گرفتن ملاحظات محیط زیستی این پروژه ها تأکید کرد و گفت: حتما اجرای کلیه پروژه های عمرانی در راستای ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان و در نظر گرفتن منفعت جامعه است، اما نباید به واسطه اجرای آنها به محیط زیست آسیب رسانده شود.
 
وی بر حساسیت موضوع تصفیه خانه های محلی و ضرورت توجه به شرکت های بهره بردار این پروژه‌ها اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از آب تصفیه خانه‌ها در مصارف آبیاری از سوی شهرداری تهران مورد استفاده قرار می گیرد حتما باید بر نحوه نگهداشت، بهره برداری و عملکرد تصفیه خانه ها نظارت شود.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه غربالگری محیط زیستی پروژه های عمرانی شهرداری تهران نشان از حساسیت مدیریت شهری دارد، گفت: اگر آن زمان که شبکه متروی تهران را در دست اجرا داشتیم نیز به ملاحظات زیست محیطی اش توجه می‌کردیم امروز بسیاری از قنوات در مسیر متروی تهران خشک نشده بودند.
 
به گفته آقامیری، از ۷۰۰ قنات در شهر تهران تنها ۷۰ قنات فعال بوده و به تبع خشک شدن قنوات با چالش فرونشست زمین در شهر تهران و بیشتر کلانشهرهای کشور مواجه هستیم.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: در شورای شهر ششم در کنار صرفه های اقتصادی و منفعت مردم از پروژه های عمرانی، تمام قد از ملاحظات محیط زیستی کمیته غربالگری حمایت خواهیم کرد و انتظار داریم اصلیت اجرای یک پروژه بر مبنای مطالعات محیط زیستی باشد.
 
 در ششمین جلسه کمیته غربالگری پروژه های عمرانی شهرداری تهران ۸ عنوان پروژه شامل احداث تصفیه خانه روی مسیل منوچهری منطقه ۱۳، احداث پیاده راه خیابان امام زاده حسن (ع)، پایانه حمل و نقل عمومی (پایانه باغ در خیابان مسجد)، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی بلورسازی در منطقه ۱۷ و احداث و تجهیز ساختمان اداری ناحیه یک منطقه ۱۷، احداث تصفیه خانه کیاشمشکی منطقه ۸ ، احداث و بهره برداری از پایانه جدید جنوب غرب سازمان پایانه های مسافر بری و پارک سوارها و مطالعه فاز صفر، یک و دو مجموعه شیخ محمدی در منطقه ۱۱ مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: