جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 مهر 1402     
ضرورت بهره گیری از الگوی موفق صنایع دفاعی برای توسعه صنعت خودرو

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز،  نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های صنایع دفاعی برای رفع مشکلات صنعت خودرو تاکید کرد.

شهریار حیدری با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت های صنایع دفاعی در رفع مشکلات صنعت خودرو اظهار داشت: بررسی های میدانی مجلس حاکی از این است که پیشرفت های خوبی در صنایع دفاعی کشور حاصل شده است. لذا می توان از این ظرفیت برای توسعه خودروسازی کشور نیز استفاده کرد.
 
وی تاکید کرد: تکنولوژی موجود در صنایع دفاعی برای ساخت قطعات حساس به ویژه در بخش موتورهای مختلف می تواند در شتاب بخشی و تقویت موتورهای خودرو و همچنین پیشبرد اهداف سازمانی شرکت های ایران خودرو و سایپا و سایر خودروسازان موثر باشد.
 
نماینده مردم سر پل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه بر این در صنایع دفاعی موتورهای قدرتمند و اقتصادی تولید می شوند که تلفیق تولید و فناوری، سرریز دانش فنی و استفاده از دستاوردهای صنایع نظامی در صنعت خودرو می تواند خودروسازان را در استانداردسازی موتورهای خودرو کمک کند.
 
حیدری با اشاره به اعلام آمادگی صنایع نظامی برای همکاری با شرکت های خودروسازی بیان کرد: امیدواریم خودروسازان نیز از توانمندی و ظرفیت های نظامیان استقبال کنند تا در حوزه خودروسازی نیز وابستگی به کشورهای دنیا نداشته باشیم.
 
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: آن طور که شواهد نشان می دهد بهره گیری از الگوی موفق صنایع دفاعی در صورت تمایل خودروسازان به استفاده از دستاوردهای نظامیان نقش به سزایی در توسعه صنعت خودرو خواهد داشت.  



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: