جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 شهريور 1402     
رئیس شورای عالی استان‌ها:
مواضع قاطع رئیس جمهور در سازمان ملل نمایش عقلانیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود

 به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: مواضع قاطع رئیس جمهور در سازمان ملل نمایش عقلانیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.

 پرویز سروری در بیستمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکا و سخنرنی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: این روزها صحنه سیاسی کشور و نظام بین‌الملل شاهد اتفاقات بسیار مهمی است. حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و مواضع شجاعانه و مبتنی بر استیفای حقوق ایران نمایشی از بالندگی، عقلانیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود. اینکه در خانه دشمن، دشمن را به چالش بکشید، بسیار مهم و ستودنی است.
 
وی ادامه داد: واقعیت امروز دنیا این است که نظام بین‌الملل در حال تغییر جهت دادن و انتقال قدرت است و قدرت‌های نوظهوری در حال شکلگیری هستند.
 
وی افزود: در فرآیند این انتقال قدرت جمهوری اسلامی ایران باید نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد و در این مرحله اگر غفلت صورت گیرد، ما حاشیه نشین قدرت خواهیم شد و البته تحولات موجود نیز نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده‌ای در عرصه روابط بین‌الملل دارد. حضور در اجلاس شانگهای و گروه بریکس کاهش نقش دلار در مبادلات تجاری و حرکت به سوی یک ارز جدید نشان دهنده اتفاق بزرگ و انتقال قدرت و حضور پر قدرت جمهوری اسلامی ایران در این فرآیند است.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: تلاش همه مسئولان باید این باشد که فاصله دهک‌های پایین و بالای جامعه را حداقلی کنند و باید در این راستا اقدامات موثری صورت گیرد. بخش تعاون یکی از جلوه‌های بزرگ و از هدفگذاری‌های قانون اساسی برای سهیم کردن مردم در اقتصاد کشور و انتقال قدرت اقتصادی به افرادی که سهم کمی در اقتصاد کشور دارند است که امیدواریم در راستای تحقق این مهم اقدامات اساسی صورت گیرد.
 
سروری تاکید کرد: یک سوم اقتصاد کشور را باید تعاونی‌ها تشکیل دهند اما تا کنون نتوانسته‌ایم این سهم را عملی کنیم و این بخش مغفول مانده است. لذا امیدواریم با همت دولت این ظرفیت احیاء شود و شاهد شکلگیری تعاونی‌های قدرتمند باشیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: