جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 شهريور 1402     
تردد خودروهای تک سرنشین به افزایش حجم ترافیک در کلان شهرها دامن زده است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تردد خودروهای تک سرنشین را عامل ایجاد گره های ترافیکی در کلان شهرها عنوان کرد.

فرهاد طهماسبی بیان کرد: متاسفانه تردد خودروهای تک سرنشین به افزایش حجم ترافیک و گره های ترافیکی در کلان شهرها دامن زده است.
 
وی در ادامه بر لزوم فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در ترددهای درون شهری تاکید کرد و گفت: اگرچه عملکرد دولت و شهرداری ها در توسعه حمل و نقل عمومی مناسب نبوده اما نقش مردم در عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین حائز اهمیت است.
 
نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چقدر دولت و شهرداری ها برای ساخت آزادراه و بزرگراه ها هزینه کنند و ناوگان حمل و نقل عمومی به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند اما مردم فرهنگ عدم استفاده از خودرو شخصی را رعایت نکنند، معضل ترافیک در کلان شهرها را خواهیم داشت. 
 
طهماسبی در خصوص سیاست برقی سازی حمل و نقل عمومی بر کاهش گره های ترافیکی اذعان داشت: سیستم حمل و نقل برقی در هیچ جای دنیا موفق نبوده و در کشور ما نیز برقی سازی ناوگان حمل و نقل با توجه به عدم چالاک بودن صنعت خودرو دور از ذهن خواهد بود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: