جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 مرداد 1402     
مجلس پیگیر مطالبات مردم برای واردات خودرو است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهرتهرانی نیوز، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عدم تایید استانداردها از سوی سازمان ملی استاندارد و تخصیص و تامین ارز را از موانع واردات خودروهای صفر کیلومتر به کشور عنوان و بیان کرد: مجلس تا حد توان پیگیر مطالبات مردم برای واردات خودرو بوده و این روند ادامه نیز خواهد داشت.

علی جدی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی مجلس به منظور تسریع واردات خودرو اظهار داشت: طی جلساتی که با وزیر صمت داشتیم عدم تایید استانداردها از سوی سازمان ملی استاندارد به عنوان یکی از موانع واردات مطرح شد که مقرر شد با توافق سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت موضوع استانداردها حل و فصل شود که به نظر می رسد دریافت مجوز شماره گذاری خودروهای وارداتی چانگان نیز در همین راستا بوده است. در گام بعدی نیز ترخیص و شماره گذاری خودروهای ثبت سفارش شده جدید را طبق برنامه های وزارت صمت دنبال خواهیم کرد.
 
وی تخصیص و تامین ارز را از دیگر موانع واردات خودرو به کشور عنوان و بیان کرد: در این زمینه نیز جلسه ای مشترک با حضور وزیر صمت و رییس بانک مرکزی ترتیب دادیم که در بحث تخصیص ارز نیز مواردی مطرح شد و مقرر شد با مساعدت بانک مرکزی فرآیند تخصیص و تامین ارز برای ورود خودروهای خارجی به کشور تسهیل شود. بنابراین مجلس تا حد توان پیگیر مطالبات مردم برای واردات خودرو بوده و این روند ادامه نیز خواهد داشت.
 
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تعداد خودروهای وارد شده به کشور عنوان کرد: طبق اعلام وزارت صمت تا کنون بیش از هزار دستگاه خودرو چانگان به کشور وارد شده و تعدادی خودرو نیز ثبت سفارش شده اند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: