جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 مرداد 1402     
بهینه سازی مصرف ارز؛ راهکاری برای تامین ارز موردنیاز صنعت خودرو

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مدیریت ارزهای صادراتی از بانک مرکزی به وزارت صمت محول شود، این وزارتخانه با مدیریت اطلاعات در شبکه تخصیص می تواند ارز موردنیاز برای خرید مواد اولیه و قطعات وارداتی را تامین کند.

رضا تقی پور انوری در خصوص تامین ارز مورد نیاز صنایع قطعه سازی و خودروسازی به عنوان عاملی موثر بر فرآیند تولید خودرو در کشور اظهار داشت: واقعیت این است که منابع ارزی در کشور موجود است اما اشکال در مدیریت اطلاعات در شبکه تخصیص موجب توزیع نادرست ارز در صنایع تولیدی کشور شده است.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای با درخواست های غیرواقعی ارز و ارایه فاکتورهای صادراتی مازاد با قیمتی بیش از نرخ واقعی این توازن را بر هم زده و به توزیع نامناسب ارز در کشور دامن می زنند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به راهکارهای موجود برای توزیع صحیح ارز در کشور اشاره کرد و گفت: اگر بانک مرکزی مدیریت ارزهای صادراتی را به وزارت صمت محول کند، این وزارتخانه می تواند با ایجاد سامانه های مربوطه، جمع آوری و پردازش اطلاعات در مقاطع مختلف زمینه تامین ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه و قطعات وارداتی را فراهم کرده و چرخه تولید خودرو در کشور را تسریع کند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: با توجه به مشخص بودن میزان واردات و صادرات کالاها در کشور و به منظور بهینه سازی مصرف ارز و حذف سوداگرانی که به دنبال کسب سود از طریق ما به التفاوت نرخ ارز هستند، لازم است با ملاحظات بیشتری نسبت به توزیع ارز در کشور اقدام کرد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: