جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 مرداد 1402     
نحوه نظافت و پاک‌سازی پایتخت تغییر می‌کند

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: باتوجه‌به مطالبه به حق مردم، وظایف ذاتی سازمان مصمم هستیم که به‌زودی تغییراتی را در نحوه نظافت و پاک‌سازی شهر اعمال کنیم که آغاز طرح نظافت "محله محور " و ارائه آدرس‌های قابل پایش آن برای تمامی شهروندان بر روی سامانه‌های سازمان مدیریت پسماند و شهرداری تهران گام اول این اقدامات بود.

 رضا محمدی درباره برخی انتقادات مطرح شده از کاستی‌ها در ارائه خدمات نظافتی و پاک‌سازی معابر که در سامانه ۱۳۷ به ثبت رسیده است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای نظافت و نگهداشت محله محور انجام شده و هر محله از محلات ۱۲۳ گانه شهر تهران علاوه بر نظافت روزانه و عادی خود به‌صورت قطعی یک‌بار در هفته به‌صورت ویژه مورد نظافت و شست‌وشو قرار می‌گیرد.
 
رضا محمدی ادامه داد: به‌منظور تحقق این امر و ایجاد تغییر و تحول در وضعیت نگهداشت و ارتقای سطح کیفی نظافت شهر نیازمند بازنگری دقیق و جدی عملکرد پیمانکاران این حوزه هستیم. دراین‌رابطه پیمانکاران فعلی فعال در مناطق را از لحاظ عملکرد و همچنین از نظر توان اجرایی، کامل‌بودن ناوگان ماشین‌آلات و پرسنل خدماتی مورد رصد و پایش قرار می‌دهیم. این کار شروع شده است و پیمانکاران فعلی و پیمانکارانی که پتانسیل و استعداد انجام و ارائه خدمت در سطح مطلوب را دارند می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند مراجعه و مدارک  و مستندات خود را ارائه دهند.
 
وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با ارزیابی دقیق،  امکانات پیمانکاران را بررسی و رتبه‌بندی می­‌کند و از نیمه دوم سال جاری قرارداد پیمانکارانی که نتوانند در طرح ارزیابی و رتبه‌بندی ما امتیاز و رتبه لازم را کسب کنند فسخ خواهد شد. درعین‌حال از پیمانکاران جدید که تاکنون سابقه همکاری با شهرداری تهران را نداشته؛ اما به لحاظ عملکرد و توان فنی، اجرایی و ناوگان ماشین‌آلات و نیروی انسانی لازم امکان انجام عملیات نگهداشت و نظافت شهر، در سطح مطلوب را دارند دعوت به همکاری می‌کنیم.
 
محمدی گفت: هفته پیش در سازمان مدیریت پسماند شهر تهران میزبان دکتر زاکانی بودیم که در این دیدار ضمن تشریح اولویت‌های مدیریت بهینه پسماند، تأکید ویژه‌ای به نظافت و رفت‌ و روب شهر انجام گرفت. در همین راستا نیز باتوجه‌به مطالبه به حق مردم، وظایف ذاتی سازمان و همچنین تأکید شهردار تهران مصمم هستیم که به‌زودی تغییراتی را در نحوه نظافت و پاک‌سازی شهر اعمال کنیم که آغاز طرح نظافت "محله محور " و ارائه آدرس‌های قابل پایش آن برای تمامی شهروندان بر روی سامانه‌های سازمان مدیریت پسماند و شهرداری تهران گام اول این اقدامات بود.
 
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: در گام مهم بعدی و برای رسیدن به شرایط مطلوب نظافت شهر طی شش ماه آینده نیاز به بازنگری در انتخاب و همکاری با پیمانکاران داریم. رصد و پایش پیمانکاران توسط سازمان مدیریت پسماند با جدیت و دقت انجام می‌شود تا این عزیزان به‌عنوان بازوی اصلی شهرداری برای نگهداشت و نظافت شهر از توان فنی و اجرایی لازم برخوردار باشند.
 
وی افزود: برای تحقق خواسته مردم و مطالبات به حقشان با هیچ‌کس تعارف و عقد اخوت نداریم و اگر پیمانکاری نتواند در ارزیابی‌های میدانی رتبه مطلوب و قابل‌قبول را اخذ کند  و یا در بررسی عملکرد فعلی آنها در مناطق ضعف و نارضایتی وجود داشته باشد، با او قطع همکاری خواهیم کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: