جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 مرداد 1402     
۳۰ هزار میلیارد تومان، ارزش پروژه‌های قابل افتتاح شبکه متروی تهران در سال جاری

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، روند افتتاحیه های شبکه متروی تهران ، ماه آینده از سرگرفته خواهد شد و تا پایان سال ادامه دارد.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه(مترو) اعلام کرد: طبق برنامه قرار است امسال ۱۲ ایستگاه ، ۲۲ ورودی ، فاز نخست پایانه جدید شرق ( که عملیات تکمیلی آن بر عهده شرکت متروی تهران گذاشته شده است ) و حداقل یک پست برق در شبکه متروی پایتخت طی ماه های پیش رو به بهره برداری رسیده و برخی نواقص خطوط ۳ و ۴ نیز رفع شود. در این میان ، افتتاح خط متروی شهر جدید پرند که ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی را شامل می شود و ۴ پل در طول مسیر آن ساخته شده است ، خود یک ابر پروژه شهری به حساب می آید.
 
ارزش ریالی پروژه های قابل افتتاح فوق الذکر ، به قیمت امروز کالا و خدمات ، مبلغی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر مسیر تونلی در خط ۶ مترو و یک کیلومتر و نیم مسیر تونلی در خط ۷ مترو را نیز در بر دارد.
 
در این برآورد مالی ، البته پروژه به ثمر نشستن نخستین نمونه قطار ملی مترو که مراحل پایانی تست های فنی را پشت سر گذاشته و تولید انبوه آن از امسال شروع خواهد شد نیز دیده شده است . همچنین عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه از شهریور ماه رسماً آغاز شده و خط ۹ نیز وارد مرحله عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه های مربوطه می شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: