جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 مرداد 1402     
در جلسه بررسی چالش‌های نگهداشت و تنظیف تهران عنوان شد
تحول در نظافت تهران ظرف ۶ ماه آینده

 به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه ظرف شش‌ماه آینده وضعیت نظافت شهر متحول خواهد شد، گفت: در حوزه پسماند کارهای زمین مانده زیادی داریم و با توجه به اینکه در گذشته برخی اتفاقات و اقدامات باعث ایجاد عقب‌ماندگی در این حوزه شده، باید امروز تلاش بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.

 رضا محمدی در جلسه بررسی چالش‌ها و معضلات نگهداشت و تنظیف شهر تهران که با حضور زاکانی شهردار تهران، نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست  و شعبانی معاون امور مناطق شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت نظافت و نگهداشت شهر مطلوب و در خور شأن شهروندان نیست و باید با همت و کوشش چهره شهر بهتر شود و  مردم تغییر و تحول در نظافت و پاکسازی شهر را احساس کنند. 
 
محمدی در ادامه صحبت های خود با اشاره به این موضوع که حوزه پسماند شهر در سال ۱۳۸۶ مکانیزه شد، افزود: امروز با توجه به بعضی از  بی‌توجهی‌های گذشته فضای کار به سمتی رفته که وضعیت ماشین آلات مطلوب نیست و در حداقل قرار گرفته است.
 
محمدی با بیان اینکه باید تمامی مخازن زباله و اطراف آنها شستشو و گندزدایی و تعمیر و نوسازی مخازن فرسوده انجام شود، تصریح کرد: شهروندان باید بعد از مدتی، تغییر در سطح نظافت و رفت و روب را احساس کنند و با برنامه ریزی چندماهه به سطح قابل قبول و مطلوبی برسیم.در حوزه پسماند کارهای زمین مانده زیادی داریم و با توجه به اینکه در گذشته برخی اتفاقات و اقدامات باعث ایجاد عقب ماندگی در این حوزه شده، باید امروز تلاش بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.
 
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: ماشین آلات ما فرسوده شده است در حالی که نیاز بوده تجهیزات به صورت مداوم اورهال و نوسازی شود. 
 
وی با اشاره به این موضوع که روزی جداول و گاردریل‌ها در تهران به صورت مکانیزه شست‌وشو می‌شد، افزود: امروز این ناوگان فرسوده شده و برای این اقدامات از نیروی انسانی استفاده می‌شود، این کار بسیار خطرناک است و متاسفانه در برخی مواقع حوادث دردناکی برای عوامل انسانی رقم خورده است.
 
محمدی تصریح کرد: با  ۵۴ پیمانکار جلساتی را برگزار کردیم تا ناوگان و تجهیزات نگهداشت شهر به صورت حداکثری بکار گرفته شود.
 
محمدی در ادامه صحبت های خود گفت: در بازه شش ماهه اتفاقات خوبی در حوزه مکانیزاسیون در پسماند اتفاق خواهد افتاد و مردم ان شاالله این تغییر و تحول را احساس خواهند کرد.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به  ساماندهی وضعیت زباله گردها و کتفی کولی‌ها گفت: این موضوعی است که شهروندان هر روز آن را مشاهده می‌کنند و برنامه ویژه‌ای را در قالب مراکز MRF اجرایی خواهیم کرد تا این موضوع را برای همیشه حل کنیم. درصورتی که زباله‌های خشک از شهروندان تحویل گرفته شود حضور زباله گردها به شکل محسوسی کم می‌شود و تعداد کمی از این افراد هم که باقی بمانند می‌توانند در مراکز ام آر اف مشغول کار شوند.
 
یکی از وظایف و دغدغه‌های ما نظافت مطلوب شهر تهران است/ تلاش برای نوسازی ماشین‌آلات رفت‌ و روب 
 
حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در این جلسه ضمن قدردانی از توجه و دغدغه شهردار تهران نسبت به موضوعات حوزه پسماند، اظهار کرد: سخت ترین کار در شهرداری تهران حوزه خدمات شهری خاصه حوزه پسماند است و یکی از وظایف و دغدغه‌های ما در این حوزه همواره تنظیف مطلوب شهر تهران است.
 
وی تصریح کرد: یکی از وظایف و دغدغه های ما در این حوزه همواره تنظیف مطلوب شهر تهران است.
 
نظری در ادامه افزود: ان‌شاءالله در مدیریت جدید آقای محمدی و با کمک و همراهی های معاون امور مناطق شهرداری تهران شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.
 
وی به برگزاری دوره آموزشی مباحث فنی فهرست بهای واحد پایه پسماند در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مبانی فهرست بهای واحد پایه پسماند سال ۱۴۰۲ به تصویب شورای عالی فنی رسیده و ابلاغ خواهد شد، برای حل پاره ای مشکلات این دوره آموزشی با حضور متخصصین و اساتید مربوطه، شهرداران نواحی و معاونین خدمات شهری مناطق ۲۲ گانه برگزار شد.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرسودگی ماشین آلات جمع آوری پسماند اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله با کمک و همراهی همیشگی شهردار تهران، بتوانیم نسبت به نوسازی ماشین آلات مکانیزه رفت و روب اقدام کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: