جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 مرداد 1402     
بررسی موانع اجرای مصوبات واردات خودرو؛ مطالبه مجلس از بانک مرکزی و وزارت صمت

 به گزارش خبرخودرو، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون صنایع مجلس طی جلسه ای خواستار بررسی موانع اجرای واردات خودرو و همچنین سرانجام مصوبات واردات خودرو از بانک مرکزی و وزارت صمت شد.   

روح‌الله عباسپور در خصوص جلسه هفته گذشته کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت و رییس بانک مرکزی که حول تامین ارز واردات خودرو برگزار شد، اظهار داشت: مجلس در راستای تنظیم بازار، ارتقا کیفیت و کاهش قیمت خودرو مصوباتی را برای واردات خودروهای نو و کارکرده در قانون بودجه سال 1401 و 1402 و همچنین قانون ساماندهی صنعت خودرو به تصویب رساند اما متاسفانه تا کنون اقدامات جدی برای واردات خودرو به کشور صورت نگرفته است.
 
وی افزود. بر این اساس کمیسیون صنایع مجلس با دعوت از وزیر محترم صمت و رییس بانک مرکزی جلسه ای برگزار کرد و بررسی موانع اجرای واردات خودرو و همچنین سرانجام مصوبات مجلس در حوزه واردات خودرو را از بانک مرکزی و وزارت صمت خواستار شد.  
 
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت مقرر شد بانک مرکزی و وزارت صمت روش های تامین ارز برای واردات خودرو را با جدیت دنبال کرده و تصمیم نهایی در جلسه تکمیلی اتخاذ شود.
 
عباسپور در پاسخ به این پرسش که نظر بانک مرکزی در خصوص پیشنهاد کمیسیون صنایع مبنی بر استفاده از ارز با منشا خارجی برای واردات خودرو چیست، گفت: بانک مرکزی در این زمینه نظری نداشت اما به هر حال استفاده از ارز با منشا خارجی و یا ارزهای خانگی می تواند واردات خودرو به کشور را تسهیل کند.  
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این خصوص که آیا محدودیت های ارزی عامل تعلل دولت در واردات خودرو است، عنوان کرد: با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر اجرای لایحه واردات خودروهای کارکرده مشخص است که مشکلی برای تامین ارز خودروهای وارداتی وجود ندارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: