جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 تير 1402     
معاون شهردار تهران خبر داد
بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام تهران در مدیریت شهری جدید

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از بهره برداری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در سطح مناطق تهران در مدیریت شهری جدید خبر داد.

عباس شعبانی در آئین پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه ۶ در قالب شنبه امید و افتخار در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای مدیریت شهری جدید حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام شناسایی شد که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان آن تا امروز به بهره برداری رسیده است.
 
وی افزود: در حقیقت ۱۳۶ پروژه در مناطق از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام شناسایی شده، تا کنون به بهره برداری رسیده که یکی از آنها همین پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه ۶ است.
 
وی ادامه داد: بی تردید استفاده پساب در آبیاری فضای سبز اولویت شهرداری تهران محسوب می‌شود تا از این طریق بهره برداری از منابع زیرزمینی کاهش پیدا کند و از آثار سوء فرونشست زمین در تهران جلوگیری کنیم. ظرف ۲۰ ماه گذشته تلاش مضاعفی در خصوص بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام صورت گرفت که پروژه امروز یکی از ثمرات آن است که طی آن ۳.۵ کیلومتر انتقال پساب به منطقه ۶ محقق شد.
 
وی تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت نیرو و شهرداری تهران به امضاء رسیده تا از طریق آن استفاده حداکثری از پساب برای آبیاری فضای سبز در شهر تهران محقق شود. بر همین اساس علاوه بر منطقه ۶ در ۶ منطقه دیگر نیز این کار انجام می‌شود که در حال حاضر برخی از پروژه‌های انتقال پساب به بهره برداری رسیده و برخی با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال پیگیری است.

کاهش ۵۰۰۰ متر مکعبی استفاده از آب‌های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز در منطقه ۶ 
 
سید مرتضی روحانی نیز در آئین افتتاح پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه ۶ در قالب پویش افتخار و امید در جمع خبرنگاران، گفت: در سنوات گذشته موضوع ساخت پروژه‌های انتقال پساب آغاز شده بود و امروز شاهد بهره برداری از این پروژه هستیم. ظرف شش ماه گذشته این پروژه به صورت جدی پیگیری شد که با توجه به دستورات شهردار تهران و همچنین تفاهم شهرداری با وزارت نیرو این پروژه ظرف شش ماه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سر گذاشت.
 
وی افزود: پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه ۶، سه ناحیه ۱، ۴ و ۶ این منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد و در حقیقت تأمین آب ۳۵ درصدی برای فضای سبز منطقه ۶ را محقق می‌کند و از سوی دیگر ۵۰۰۰ متر مکعب استفاده از آب‌های زیرزمینی را در منطقه کاهش می‌دهد که قطعا در فرونشست زمین تاثیر بسزایی خواهد داشت و ایجاد منابع آبی پایدار برای فضای سبز را محقق می‌کند.
 
شهردار منطقه ۶ تاکید کرد: این پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان احداث شده که از این رقم، ۱۷ میلیارد تومان آن در شش ماه گذشته تأمین شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: