جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 آذر 1401     
کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها نیازمند توجه به قانون هوای پاک توسط دستگاه های اجرایی مربوطه است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی به منظور کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها بر لزوم توجه به قانون هوای پاک توسط دستگاه های اجرایی مربوطه تاکید کرد.

محمد صالح جوکار با اشاره به عوامل موثر بر افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها عنوان کرد: اگرچه آلاینده های ناشی از کارخانجات صنعتی و عدم استفاده از فیلتر برای تصفیه هوای خروجی از کارخانجات و همچنین فرسودگی خودروهای در حال تردد نقش مهمی در افزایش آلایندگی هوا دارند اما به نظر می رسد همه دستگاه های مربوطه به نوعی در آلودگی هوا نقش دارند.
 
وی افزود: متاسفانه عملکرد دستگاه های اجرایی مربوطه در مدیریت و کاهش آلودگی هوا ضعیف بوده و هر کدام سایر دستگاه ها را مقصر افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها عنوان می کنند. در حالی که آلودگی هوا در کلانشهرها با باد و باران کاهش پیدا نمی کند و نیاز به رفع نقص های موجود است.
 
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم توجه به قانون هوای پاک توسط دستگاه های اجرایی مربوطه تاکید و عنوان کرد: یکی از قوانین مهم و تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوا قانون هوای پاک است که متاسفانه طی سالهای اخیر به فراموشی سپرده شده است. در حالی که قانون گذاری برای تسهیل امور است و قطعا وضع قانون بدون اجرا اهداف مدنظر را محقق نخواهد کرد.لذا مجلس باید نقش نظارتی خود را در ارتباط با اجرای قانون هوای پاک تقویت کرده و به دستگاه های اجرایی اجازه کوتاهی در این زمینه را ندهند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: