جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 آذر 1401     
عبور مستقیم تولید در ایران خودرو از دلایل تحول صنعت خودرو و قرارگیری ایران در بین 10 خودروساز برتر جهان است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عبور مستقیم تولید در ایران خودرو را از دلایل تحول صنعت خودرو و قرارگیری ایران در بین 10 خودروساز برتر جهان دانست.

علی زنجانی حسنلویی قرارگیری ایران در بین 10 خودروساز برتر جهان در 9 ماه نخست سال 2022 را حاکی از سیاست دولت در به کارگیری نیروهای جهادی و کارآمد در خودروسازی کشور دانست و اظهار داشت: خوشبختانه عزم وزارت صمت و مدیران عامل خودروسازی کشور و همچنین حمایت مجلس از خودروسازان منجر به افزایش تیراژ و تنوع تولید و قرار گرفتن صنعت خودرو کشور در میان 10 برتر خودروساز جهان شده است.
 
وی بر نقش ایران خودرو در کسب این جایگاه با توجه به عبور این خودروساز از مرز تولید 400 هزار دستگاه خودرو در سال جاری تاکید و عنوان کرد: ایران خودرو با عبور از مرز تولید 400 هزار دستگاه خودرو در سال جاری علاوه بر تامین نیاز داخل توانسته بخشی از محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کند و استقبال این کشورها از محصولات داخلی بیانگر این است که این خودروساز نه تنها از نظر کمی بلکه از نظر کیفی نیز در اوج قرار گرفته و توانسته کم و کاستی های گذشته را جبران کند.
 
نماینده مردم اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینکه اجرای استانداردهای جهانی و ایمنی سازی در اولویت وزارت صمت و خودروسازان قرار گرفته حاکی از این است که امروز صنعت خودرو کشور به جایگاهی دست یافته که می تواند با جبران کاستی های گذشته در مسیر جلب رضایت مردم گام بردارد.
 
حسنلویی درباره عبور مستقیم تولید در ایران خودرو و تاثیر آن بر کسب این رتبه بیان کرد: متاسفانه در گذشته خودروها به صورت ناقص تولید می شدند و تولید ناقص به نوعی نقص در خودروسازی است اما امروز با توجه به خودکفایی در ساخت قطعات و صادرات آن و همچنین واردات برخی قطعات توانسته ایم تحریم ها را دور زده و تولید خودرو ناقص را به صفر برسانیم. عبور مستقیم تولید در ایران خودرو نیز باعث شده امروز هیچ خودرویی به دلیل کسری قطعه روانه پارکینگ ها نشود و همه خودروهای تولید شده قابل استفاده برای مردم باشد. بنابراین عبور مستقیم تولید در ایران خودرو را می توان از دلایل تحول صنعت خودرو و قرارگیری ایران در بین 10 خودروساز برتر جهان دانست.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کشور ایران همچون صنعت موشک سازی در ساخت خودروهای ایمن و باکیفیت توانمند است و قطعا با کسب این رتبه و حفظ روحیه جهادی در خودروسازان کشور می توان ره صد ساله را طی چند سال طی کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: