جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 مرداد 1394     
بحث تحریم ها مانعی برای کمک دولت به شهرداری نیست

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و وضعیت فرسوده این ناوگان گفت: در رابطه با حمل و نقل عمومی آنچه که احساس می شود این است که باید یک ظرفیت سازی مناسب فراهم کنیم . این ظرفیت سازی شامل تمام جاده ها و خیابانها نیز می شود که واقعا ظرفیت این همه وسیله نقلیه راندارند.

الهیار ملکشاهی گفت:در حال حاضر ما نتوانستیم در این قسمت بازدهی خوبی را شاهد باشیم و ظرفیت سازی مناسبی را داشته باشیم باید به نحوی عمل کنیم که از خودروهای عمومی استفاده بیشتری داشته باشیم که متاسفانه دیده می شود اکثر خودروهایی که در سطح خیابان ها دیده می شوند تک سرنشین هستند که این خود موجب بروز مشکلات زیادی می شود.

 وی در ادامه تصریح کرد: طبیعتا یکی از موضوعاتی که می تواند موجب توسعه در حوزه حمل و نقل عمومی شود بحث استفاده از وسایل نقلیه عمومی است و واقعا بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل یک بحث بسیار مهم و حیاتی است که در حال حاضر ناوگان عمومی ما بخصوص اتوبوس هایی که در سطح شهر در حال تردد هستند از نظر کیفیت و ظاهر مناسب نیستند به همین دلیل مردم کمتر تمایل به استفاده از این وسایل پیدا می کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:البته قبول داریم که یک سری موانع نیز بر سر راه دولت برای حمایت از شهرداری برای این ناوگان وجود داشته است مانند بحث تحریم ها ،اما دلیل نمی شود که مردم متضرر شوند اما امیدواریم بتوایم در آینده ای نزدیک شاهد سامان دهی به این ناوگان نیز باشیم.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود گفت: به صورت کلی در بحث خصوصی سازی یکی از اصول پذیرفته شده است بخصوص اصل 44 قانون اساسی نیز همین را می گوید تا جایی که ممکن است دولت هم باید حجم کاری کمتری پیدا کند و همچنین در اموری که عمومی هستند نیز دخالت نکند و آن را به بخش خصوص واگذار کند، ولی بدلیل اینکه در بعضی از قسمت ها در بخش خصوصی توان انجام این امورات را ندارند برای همین دولت این وظیفه را برعهده گرفته است، دولت هم در بعضی از موراد اعتبارات لازم را به خاطر ضررورتها و فورتهایی که به وجود می آید مجبور می شود در برخش های دیگری هزینه کند که این مسائل و مشکلات برای شهروندان و شهرداری ها بوجود می آید.

ملکشاهی در خاتمه خاطر نشان کرد:خوشبختانه شهرداری تهران از نظر بودجه و اعتبارات در وضعیت بدی قرار ندارد. با مقدار بودجه ای که شهرداری تهران دارد می تواند بیشتر هزینه ها خودش پرداخت کند ،البته دولت در سال گذشته به غیر از اعتبارات جاری ،اعتبارات زیادی را به این ارگان پرداخت نکرد و متاسفانه از کل بودجه ای که به شهرستان ها تعلق گرفت 40 الی 50 درصد آن صرف پروژه های عمرانی گردید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: