جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 مرداد 1394     
بازنگری در قیمت گذاری خودرو بعد از رفع تحریم

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر رفع تحریم ها بر صنعت خودرو اظهار داشت: پس از رفع تحریم ها و محدودیت های اخیر، با ورود به عرصه بین الملی فناوری و مشارکت با شرکت های معتبر در صنعت خودرو، اهداف صنعتگران این حوزه در راستای نیل به خودکفایی تولید محقق خواهد شد.

علی اکبر ناصری در گفتگو با شهرداری نیوز، با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی می بایست اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار قرار گیرد، اذعان داشت: در واقع عملکرد صنعتگران کشور باید به گونه ای باشد که خودروهای ملی با کیفیت بالاتر تولید گردند و به کارگیری فناوری های روز دنیا موجبات بهبود کیفیت خودروهای داخلی را فراهم آورد.

وی در ادامه گفت: پیش از رفع تحریم ها با شرایط اقتصادی موجود و مشکلاتی که گریبان گیر صنعت خودرو بود صادرات در این حوزه بعید به نظر می رسید اما نظر به رویکرد دولت در عرصه صنعت و تحولات سیاسی اخیر، دستیابی به این مهم دور از ذهن نیست.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی مداری علاوه بر اینکه کمیت و کیفیت تولیدات عرصه خودرو را افزایش خواهد داد، زمینه سازی مناسبی نیز برای صادرات خودروهای داخلی محسوب می گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه بازنگری در قیمت گذاری خودرو پس از رفع تحریم ضروری به نظر می رسد، تصریح کرد: در شرایط پساتحریم قیمت گذاری خودروها می بایست بر اساس ارزیابی های کارشناسان و به گونه ای که برای تولید کننده و مصرف کننده منصفانه باشد، صورت گیرد.

وی در حوزه حمل و نقل عمومی با اشاره به وجود 2000 اتوبوس فرسوده در ناوگان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی یکی از الزامات و الویت برنامه های دولت ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی است که اگر در دستور کار قرار گیرد با ایجاد بستر مناسب فرهنگی و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی در تردد های روزانه، کاهش محسوس حجم ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران را در پی خواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: