جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 ارديبهشت 1401     
جمله منشوری علی صادقی در لایو اینستاگرام

 روزنامه خراسان در یادداشتی به ادبیات منشوری «علی صادقی»، بازیگر طنز سینما و تلویزیون در یک لایو اینستاگرامی اعتراض کرد.

جمله منشوری علی صادقی در لایو اینستاگرام
 
در بخشی از این یادداشت آمده:
 
* ویدئویی از لایو «علی صادقی» در یک کلاس اول دبستان و شوخی منشوری‌اش با یک دانش‌آموز در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد. او در این ویدئو می‌گوید: «شاید باورتون نشه، اومدم دبستان، نگاه کنین... با جوجوهای ناز»، سپس دوربین را به سمت یکی از دانش‌آموزان می‌گیرد و به شوخی می‌گوید: «چطوری سکسی؟» و آن دانش‌آموز هم برای «صادقی» دست تکان می‌دهد.
 
* استفاده از برچسب‌های جنسی حتی برای شوخی یا به عنوان تعریفی از کودک بسیار آسیب‌زاست چرا که کودک به احتمال زیاد خواهان دانستن معنای کامل آن بوده و ممانعت خانواده از پاسخ درست ممکن است کودک را حریص‌تر کند و برای دانستن پاسخ کامل‌تر او را به سمت فضای‌مجازی و جست وجو در اینترنت یا پرسش از همسالان سوق دهد.
 
* در این شرایط، کودک متاسفانه معمولا پاسخ‌هایی غلط یا فراتر از سن دریافت می‌کند و کار برای خانواده سخت‌تر می‌شود. پس بهتر است علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و درخصوص صفات استفاده شده درباره کودکان سنجیده‌تر عمل کردچرا که آشنایی با مسائل جنسی در سنین کم  ممکن است باعث ترس و اضطراب شدید کودک شود یا از طرف دیگر باعث هوشیاری جنسی زودتر و بلوغ جنسی زودرس شود.
 
* استفاده از برچسب‌های جنسی ولو ناهوشیارانه و بدون هیچ قصد و غرض خاصی می‌تواند کودک را به سمت توجه به صفات ظاهری سوق دهد و پایه گذار نوعی توجه‌طلبی و جلب توجه با اندام و صورت در آینده شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: