جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 فروردين 1401     
مخالفت پلیس با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی و مرکز نمایشگاه‌های بین المللی

 به گزارش گروه حوادث ترافیکی تهرانی نیوز، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مخالفت پلیس با برگزاری نمایشگاه های پرمخاطبی نظیر کتاب در محل هایی نظیر مصلی و نمایشگاه بین المللی خبر داد.

سردار محمدحسین حمیدی صبح امروز در تشریح وضعیت ترافیکی پایتخت با آغاز سال جدید گفت: سال ۱۴۰۱ در شرایطی آغاز شد که مدارس و مراکز آموزشی نیز فعالیت خود را به شکل حضوری آغاز کرده بودند و همین موضوع بر روند ترافیک و به خصوص ترافیک صبحگاهی تأثیرگذار بود. یکی از وسایلی که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تراکم ترافیک در اطراف مدارس است. در این خصوص لازم است خانواده ها یکسری موارد را مورد توجه قرار دهند.
 
حمیدی با بیان اینکه در مدت باقی مانده از سال تحصیلی عدم استفاده از سرویس‌های مدارس از سوی خانواده‌ها قابل پیش بینی بود، افزود: همین موضوع نیز سبب شد تا برخی از والدین از خودروی شخصی برای رساندن فرزندانشان به مدارس استفاده کنند و همین امر عملا تعداد خودروهای شخصی در ساعات ابتدایی روز و در هنگام تعطیلی مدارس را در معابر منتهی به آن افزایش داده است.
 
وی با بیان اینکه مأموران پلیس در اطراف مدارس مستقر شده و نسبت به روان سازی ترافیک اقدام می کنند، اظهار کرد: اما لازم است خانواده ها نیز یکسری نکات را رعایت کنند از جمله اینکه اگر قصد رساندن فرزندشان با خودروی شخصی را دارند از پارک یا توقف خودرو به شکل دوبله یا حتی سوبله در مقابل مدارس پرهیز کنند. حتما خودرو را در محلی مجاز پارک کرده و مصافتی را نیز با پای پیاده با فرزندشان طی کنند تا او وارد مدرسه شود.
 
واکنش پلیس به برگزاری نمایشگاه کتاب
 
حمیدی به موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب که به احتمال زیاد امسال به شکل حضوری برگزار خواهد شد نیز اشاره کرد و گفت: ما هیچ مشکلی با برپایی نمایشگاه های تخصصی و عمومی نظیر نمایشگاه کتاب و... نداریم. اتفاقا از برگزاری هر رویداد فرهنگی هم به شدت استقبال می کنیم اما نباید برگزاری یک نمایشگاه سبب ایجاد مزاحمت برای دیگر شهروندان شود و در روند ترافیک اخلال ایجاد کند.
 
وی ادامه داد: ما بارها در جلسات مختلف تأکید کردیم که باید برای مدیریت ترافیک و همچنین کاهش آلودگی هوا در زمان و محل برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب تجدیدنظر صورت بگیرد و ما در سال گذشته نیز این موضوع را اعلام کردیم و قول هایی نیز به ما داده شد.
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در همین راستا نیز همان طور که پیش از این اعلام کردیم پلیس راهور برای تأمین آرامش و امنیت مردم و کاهش بار ترافیکی با برگزاری هر گونه نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در محل هایی نظیر مصلی، نمایشگاه بین المللی و هر نقطه ای که برگزاری نمایشگاه سبب اخلال در ترافیک شهر تهران شود، مخالف است و لازم است که مسئولان مربوطه چاره دیگری در این خصوص بیاندیشند.
 
حمیدی همچنین درباره فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تمهیدات ترافیکی پلیس نیز گفت: در این ایام همکاران من از ساعات آغازین روز در معابر مستقر شده و در برخی معابر و مناطق تا ساعات بامداد و نزدیکی سحر مستقر هستند. ما برای ایام شب های قدر نیز تدابیر ترافیکی ویژه ای را به خصوص در اطراف محل های پرتجمع پیش بینی کرده ایم که جزئیات آن اعلام می شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: