جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 2 دی 1400     
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران:
علیرغم محدودیت‌های مالی، توسعه خطوط مترو قطع نشده است

 به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ایستگاه توحید در خط ۷ مترو تهران با به کارگیری حدود ۴۰۰ نفر به صورت همزمان آماده بهره‌برداری شد.

سید مجتبی شفیعی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاح ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ مترو تهران گفت: سه هفته پیش که برای بازدید از این ایستگاه آمدم شک کردم که بتوانیم آن را برای افتتاح برسانیم. اما با تلاش فراوان و به‌کارگیری حدود ۴۰۰ نفر به صورت همزمان این ایستگاه آماده بهره‌برداری شد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: پیچیدگی این ایستگاه کم نظیر است عمق متوسط  ۴۶ متری دارد. ضمن اینکه در بازدید های اولیه متوجه شدیم که سکوهای دسترسی آن‌ اجرا نشده بود. یکی از مشکلات این بود که دسترسی به جبهه کاری سخت بود و کار را با مشکل مواجه می کرد.
 
وی با بیان اینکه تمام تجهیزات این ایستگاه از تولید داخلی تامین شد که این مساله هزینه‌ها را کاهش داد، گفت: شهردار تهران دستورات ویژه ای برای توسعه و تکمیل خطوط مترو دارد به طوری که علیرغم محدودیت‌های مالی جریان مالی برای توسعه مترو قطع نشده است. حتی با وجود اینکه حمایتهای دولتی چندانی در این زمینه انجام نشده و دولتها در دهه اخیر شاید ۱۰ درصد تکالیف خود را انجام دادند.
 
شفیعی تاکید کرد: یک زمانی منابع مالی در شهرداری در دسترس بوده امروز اما باتوجه به منابع مالی، نیاز به رویکرد جدید در تامین منابع است و باید با ابتکاراتی منابع بخش خصوصی را در ساخت مترو درگیر کنیم. بنابراین برنامه عملیاتی برای فعالیت جدی بخش خصوصی را تعریف می کنیم.
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ۱۵۴ کیلومتر باقیمانده از طرح جامع ریلی و  ۱۳۷ ایستگاه باقیمانده آن با توجه به حداکثر توان در حدود ۳.۵ سال قابلیت اجرا دارد. به شرط اینکه با تدابیری بحث تامین مالی را  فراهم کنیم و با توجه به هماهنگی ها با دولت این امید ایجاد شده که دولت نیز همکاری لازم را انجام دهد.
 
شفیعی تاکید کرد: مترو ستون فقرات حمل و نقل است و اهمیت آن از این لحاظ است که حجم جابه جایی در آن بسیار بالا است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: