جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 تير 1400     
افتتاح مرکز واکسیناسیون در منطقه ۶ تهران

 به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز،سومین مرکز واکسیناسیون در منطقه ۶ حوالی بزرگراه کردستان طی مراسمی با حضور دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران افتتاح شد.

دکتر زالی در حاشیه این مراسم گفت: تا امروز حدود یک میلیون و ۱۱۰ هزار دوز واکسن به مردم تهران تزریق شده است.
 
وی تصریح کرد: البته ۳۹۰ هزار نفر نیز دوز دوم را دریافت کرده اند.
 
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران با بیان اینکه نزدیک ۱۴ روز در تهیه واکسن برای تهران دچار اختلال شده بودیم گفت: به همین علت تزریق نوبت دوم واکسن نیز با اختلالاتی روبرو شد.
 
دکتر علیرضا زالی افزود: خوشبختانه با تامین واکسن و افزایش مراکز تجمیعی در تهران و افزایش ساعت کار واکسیناتور‌ها مشکل ازدحام در این مراکز برطرف خواهد شد. امروز با مساعدت شهردار منطقه ۶ تهران دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در یکی از سوله‌های مدیریتی بحران در حوالی بزرگراه کردستان افتتاح شد.
 
وی گفت: هم اکنون عمده افرادی که به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند دریافت کننده نوبت دوم واکسن هستند البته شماری از جاماندگان از فاز اول واکسیناسیون در تهران که تقریباً بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر با افراد بالای ۷۰ سال هستند جا مانده اند که با تامین واکسن کار تلقیح این افراد نیز به زودی انجام خواهد شد.
 
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران درباره پیامک‌ها به شهروندانی که نوبت اول واکسن را دریافت کردند افزود: تقریباً بیشتر مسیر تلقیح واکسن از طریق نوبت دهی به صورت پیامکی صورت گرفته است، اما چون مردم نگران هستند که به آن‌ها واکسن نرسد به مراکز واکسیناسیون مراجعات خارج از نوبت دارند که درخواست می‌شود از مراجعه حضوری خارج از نوبت اجتناب کنند و از طریق پیامکی که به افراد، محل و زمان تلقیح را اطلاع رسانی می‌کند در مراکز واکسیناسیون حضور یابند.
 
دکتر زالی درباره فاصله زمانی تزریق نوبت اول و دوم واکسن‌ها نیز گفت: بر اساس آخرین مقالات منتشر شده زمان طولانی تری برای تزریق دز‌ها اعلام شده است مثلا درباره واکسن آسترازانکا سه ماه فاصله و درباره واکسن اسپوتنیک روسیه دو ماه و نیم پیشنهاد شده است، اما چون پیش از این زمان یک ماهه برای تزریق نوبت دوم اعلام شده بود موجب نگرانی مردم شد که اطمینان خاطر می‌دهیم به هیچ وجه جای نگرانی نیست.
 
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران درباره نوع واکسن دز دوم نیز افزود:​ باز هم به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که در نوبت دوم نیز از همان نوع واکسن نوبت اول تلقیح صورت خواهد گرفت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: