جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 فروردين 1400     
انتقاد عضو شورای شهر تهران از بی‌توجهی شهرداری به مصوبه حمایت از مشاغل خانگی

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در نخستین روزهای شورای دوره پنجم، طرحی برای حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب به محضر شورای شهر ارائه شد، از بی‌توجهی شهرداری به مصوبه حمایت از مشاغل خانگی انتقاد کرد.

حجت نظری در دویست و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عرض تسلیت به تمام خانواده‌هایی که در روزهای اخیر به سبب کرونا جان عزیزان‌شان را از دست داده‌اند، در تذکری گفت: امیدوارم هرچه زودتر شرایط برای واکسیناسیون همگانی از طریق خرید و تولید واکسن فراهم شود. همچنین از تمام مردم درخواست می‌کنم که در شرایط سوءمدیریت و تناقضات در تصمیم‌گیری‌ها که متاسفانه کماکان وجود دارد، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان در خانه بمانند. البته این را هم می‌دانم که ماندن در خانه برای بسیاری از افراد که دچار مشکلات معیشتی هستند، بسیار دشوار است.
 
وی افزود: در همان ماه‌های نخست فعالیت شورای شهر پنجم بود که بنده و همکارانم در کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر، طرحی را برای حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب به محضر شورای شهر ارائه کردیم که در نهایت با همکاری و حمایت قاطبه اعضاء، منجر به صدور مصوبه «استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب» شد. مصوبه‌ای که در اواسط بهمن ماه سال 98 و چند روز پس از تصویب برای اجرا به شهرداری تهران نیز ابلاغ شد، اما همچنان دریغ از اجرای آن.
 
وی ادامه داد: تذکر بنده پیرامون همین بی‌توجهی به مصوبات شورای شهر است. متاسفانه در راستای این مصوبه صرفا یک بار نمایشگاهی با عنوان دست‌آفرین که به فروش محصولات و دست آفریده‌های زنان سرپرست خانوار و افراد در معرض آسیب اختصاص داشت، برگزار شده و پس از آن، گویا شهرداری تهران فراموش کرد که شورای شهر تهران چه مسئولیتی را بر عهده‌اش قرار داده است. البته تغییر معاون فرهنگی و اجتماعی را نیز می‌توان یکی از دلایل توقف اجرای مصوبه تصور کرد.
 
به این استناد، از شهردار تهران می‌خواهم که اعلام کند چرا معاونت‎ مربوطه از اجرای این مصوبه سرباز زده‌ و متاسفانه شرایطی را فراهم نکردند تا از تولیدات و دست آفریده‌های زنان سرپرست خانوار و دیگر افرادی که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند، در راستای رونق تولید حمایت کنند؟
 
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بدون شک، اجرای مصوبه مذکور و ادامه اجرای طرح دست‌آفرین، همان‌طور که در نخستین و تنها مرحله اجرای آن نیز اثبات شد، نقشی موثر در حمایت و پشتیبانی از تولیدات خرد و خانگی داشته و در سال جاری که مطابق شعار رهبر معظم انقلاب، سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام‌گذاری شده، می‌توان برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار اقتصادی موثر عمل کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: