جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 فروردين 1400     
رییس شورای شهر تهران تاکید کرد
لزوم مساعدت مدیریت شهری برای تامین زندگی کارگران فعال شهرداری تهران

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،رییس شورای شهر تهران بر لزوم مساعدت مدیریت شهری برای تامین زندگی کارگران فعال شهرداری تهران تاکید کرد.

محسن هاشمی در دویست و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای بازگشت به اخلاق و انسانیت است، گفت: روزه داری در اسلام اگرچه فردی ترین عبادت ممکن است اما آثار اجتماعی گسترده ای دارد که مهمترین آن همدردی با نیازمندان و چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی برای همه جامعه است؛ البته روزه داری واقعی تنها به گرسنگی وتشنگی محدود نمی شود ومهمتر از روزه دهان، رعایت اخلاق و حق الناس و پرهیز از هتک آبرو و آزار دادن دیگران است.
 
وی افزود: شاید این ویژگی روزه داری، امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی کاهش ارزش پول ملی و تحریم که بخش بزرگی از جامعه ما را دچار مشکلات معیشتی کرده است، اهمیت بیشتری یابد. با کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید فعلی، اکثر دهک‌های جامعه در تامین مایحتاج اولیه و نیازهای حیاتی خود با مشکل مواجهند و شاهد کاهش سبد غذایی و کوچک شدن سفره مردم هستیم.
 
هاشمی ادامه داد: در ماه رمضان امسال که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، سفره‌های افطار جمع‌های خانوادگی، دوستانه و کاری برچیده شده است وظیفه داریم که بیش از گذشته به فکر سفره‌های خالی مردم باشیم. متأسفانه گفتار درمانی و دادن وعده‌های بدون پشتوانه و دستورات فاقد آثار اجرایی، یکی از مشکلات جدی دستگاهها است که موجب می شود تنها در رسانه ها و فضای مجازی مشکلات حل شود، اما در عمل اتفاق مثبتی رخ ندهد و با این روش، شکم خالی گرسنگان و بحران های گوناگون اقتصادی و اجتماعی جامعه برطرف نمی شود.
 
رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: بطور نمونه در فروردین سال گذشته رییس جمهوری دستوری برای تامین فوری یک هزار و ۵۰۰  اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران دادند که با گذشت یک سال، حتی یک دستگاه هم از آن تامین نشد و در جلسه رونمایی از قطار ملی، بازهم دستوری شفاهی برای تامین بودجه ساخت واگن دادند که امیدواریم به سرنوشت دستورهای قبلی مبتلا نشود.
 
وی ادامه داد: از مدیریت شهری بخصوص بخش خدمات شهری انتظار داریم در این شرایط سخت، حداکثر مساعدت ممکن را در تامین زندگی کارگران و اقشار آسیب پذیرفعال در سازمان بوستان ها، پاکبانان و سایر بخشهای شهرداری انجام دهد و هزینه های تبلیغاتی تشریفاتی و غیر ضروری را حذف کند تا بیش از این شرمنده، عزیزان زحمتکش در شهرداری نباشیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: