جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 فروردين 1400     
سخنگوی شورای شهر تهران:
پیاده راه ها نباید به صورت نامحدود در اختیار کارگاه های ساختمانی قرار بگیرد

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تصرف نامحدود پیاده‌رو توسط سازندگان حقوق شهروندی را ضایع میکند افزود: نباید پیاده راه ها به صورت نامحدود در اختیار کارگاه های ساختمانی قرار بگیرد

 علی اعطا در جریان دویست و هشتادو سومین جلسه شورای شهر تهران و بررسی لایحه حصار ساختمانی در موافقت با پیشنهاد الزام شهرداری تهران به رفع سد معبر ساختمانی غیر مجاز و ایمن سازی حصار کارگاهی گفت: در پایان مدت معین شده در مجوزهای صادره ساخت و ساز ، مالک موظف به جمع‌آوری حصار حفاظتی موقت کارگاهی و  مصالح ساختمانی دپو شده و ماشین آلات کارگاهی و رفع سد معبر از پیاده رو با رعایت کلیه الزامات ایمنی است.
 
وی افزود: همچنین چنانچه در موعد مقرر اقدام لازم به عمل نیاید شهرداری تهران مکلف است راساً نسبت به جمع‌آوری حصار حفاظتی موقت کارگاهی و رفع سد معبر از پیاده رو با رعایت کلیه الزامات ایمنی اقدام کند و هزینه آن را از مالک برابر قانون اخذ کنند همچنین در صورتی که مالک در موعد مقرر حصار و کارگاهی را جمع نکرد باید به ازای هر ماه تاخیر در جمع آوری حصار رقمی پرداخت کند که به لحاظ میزان کاملا جنبه بازدارندگی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: اگر جنبه بازدارنده را در نظر نگیریم مصوبه از حیز انتفاع خارج می شود. اگر  ما قاعده ای را وضع کنیم که در ظرف مدت زمانی معین، برای ساخت و ساز  از پیاده رو استفاده کنند و اگر ساختمان در زمان معین به اتمام نرسید، اینکه صرفاً بگوییم باید، حصار جمع‌آوری شود،  یک نوع تبادل مالی غیر رسمی برای چشم پوشی از تخلف صورت می گیرد، کمکی به آزادسازی پیاده رو صورت نمی گیرد.
 
سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: وقتی سازنده متعهد شد در یک مدت زمانی معین از لحاظ فنی ساختمان را به پایان برساند و اگر در این زمان مقرر همچنان شهر را به کارگاه ساختمانی تبدیل کرد باید ارقام بازدارنده تعیین شود که از سوی مالک پرداخت شود.
 
وی با بیان اینکه نمی‌توان پیاده‌رو را تا زمان نامشخصی در اختیار کارگاه ساخت و ساز قرار داد، افزود:  این موضوع در جهت احقاق حقوق شهروندان و حقوق عمومی است. قطعاً اگر چنین پیش بینی انجام نشود از سوی تبادل مالی غیر رسمی فسادزا ایجاد می شود و از دیگر سو حقوق شهروندانی که می‌خواهند از پیاده رو استفاده کنند،  تضییع  می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: