جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 اسفند 1399     
شورای رقابت می‌ماند یا می‌رود؟

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز،، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تصویب طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع و ارسال آن به صحن علنی از آخرین تغییرات طرح ساماندهی صنعت خودرو خبر داد.

علی جدی د در خصوص لغو بازنگری فصلی قیمت خودرو از سوی شورای رقابت اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون صنایع و در بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک، حذف شورای رقابت مطرح شد به نحوی که کشف قیمت در بورس انجام شود و سقف قیمت نیز نهایتا بر اساس هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت باشد اما این موضوع هنوز نهایی نشده و در جلسه بعدی کمیسیون مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار خواهد گرفت.
 
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد گفت: این طرح به تصویب کمیسیون صنایع رسیده و برای بررسی به صحن علنی ارسال شده است.
 
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با توجه به طرح اولیه طرح زنجیره فولاد مبنی بر عرضه کلیه محصولات فولادی در بورس در خصوص آخرین تغییرات اعمال شده تصریح کرد: در راستای این طرح، کمیته‌ای تحت عنوان رصد و پایش زنجیره فولاد تشکیل شده که کف میزان عرضه در بورس و همچنین سهمیه صادرات این محصول از طریق این کمیته تعیین می‌شود.
 
جدی با بیان اینکه بر اساس این طرح عرضه فولاد در خارج از بورس ممنوع اعلام شده است، افزود: اما صادرات در خارج از بورس امکان‌پذیر است.
 
وی در پایان در خصوص اظهارات انجمن فولاد مبنی بر ظهور امضاهای طلایی در کمیته رصد و پایش به دنبال تعیین سهمیه عرضه و صادرات در این کمیته خاطرنشان کرد: امضاهای طلایی زمانی نمود می‌یابد که تصمیمات به یک شخص وابسته باشد اما در این کمیته نمایندگان مجلس به عنوان ناظر، نماینده بورس، وزارت اقتصاد، قوه قضائیه، وزارت صمت حضور دارند و بر همین اساس امضاهای طلایی دیگر معنایی نخواهد داشت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: