جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 آذر 1399     
استاندار تهران خبر داد
تحقق ۱۴۳ درصدی تسهیلات در بخشی از صنعت استان تهران

به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز،استاندار تهران با اشاره به لزوم حرکت در مسیر رونق تولید از تحقق ۱۴۳ درصدی پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در بخش صنعت استان تهران خبر داد.
 
 انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه تسهیل و رونق تولید با اشاره به وضعیت بند الف تبصره ۱۸ در استان تهران گفت: طبق تفاهمنامه سهم استان تهران از بند الف تبصره ۱۸ به ویژه در بخش صنعت ۱۳۸۷ میلیارد تومان بوده که ۷۴۶ میلیارد تومان تامین شده است.
 
وی ادامه داد: ۲۲۸۹میلیارد تومان طرح به بانک ها معرفی و ۴۹۰ میلیارد تومان عودت داده شده و تاکنون ۱۰۹۳ میلیارد تومان یعنی ۱۴۳ درصد نسبت به تامین اعتبار صورت گرفته پرداخت شده است.
 
وی تاکید کرد: در مورد دفن پسماندهای ریخته گری اراضی عباس آباد با توجه به خطرناک نبودن این پسماندها مقرر شد زمین ۴ هکتاری در کولیک پاکدشت به این امر اختصاص پیدا کند.
 
محسنی بندپی در مورد درخواست افزایش تعداد واحدهای شهرک صنعتی نصیرآباد گفت: با توجه به اینکه این شهرک متراکم ترین شهرک صنعتی استان می باشد طرح توسعه این شهرک به صلاح نیست و مقرر شد زمین دیگری برای این واحدها در نظر گرفته شود، اما کلیات طرح توسعه شهرک صنعتی عباس آباد مورد توافق قرار گرفت.
 
براساس آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه، سازمان برنامه و بودجه کشور می‌تواند بخشی از اعتبارات این آیین‌نامه اجرایی را جهت اجرای برنامه‌های تحریک تقاضای داخلی برای کالاهای مصرفی بادوام، واسطه‌ای و سرمایه‌ای تولید داخل با اولویت تحریک تقاضا بر روی زنجیره ارزش تولید حسب پیشنهاد دستگاه اجرایی، براساس دستورالعمل مشترکی که توسط سازمان، دستگاه‌های اجرایی و بانک مرکزی تهیه می‌گردد، صرف نماید.
 
همچنین، سازمان برنامه و بودجه مجاز است به منظور تسهیل تامین وثایق لازم برای اجرای برنامه‌های موضوع این آیین‌نامه اجرایی، بخشی از اعتبارات این آیین‌نامه اجرایی را برای افزایش سرمایه صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری، صندوق بیمه کشاورزی و صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و عشایری مشارکت‌کننده در برنامه‌های مذکور صرف نماید. هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد از طریق کمکهای فنی و اعتباری به تصویب رسانده است.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: