جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 آبان 1399     
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی تاكيد كرد
ایران خودرو در مسیر شفاف سازی، ارتباط با قطعه سازان گام های موثری برداشته است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز،،عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي توجه جدي به ارتقاي فناوري و به خصوص توسعه تعامل با شركت هاي دانش بنيان را مسير اصلي برون رفت صنعت خودرو از چالش هاي پيش رو دانست.

سيدعلي موسوي با بيان اين كه توسعه و پيشرفت در صنعت خودرو با بها دادن به قطعه‌سازي ميسر است، خاطرنشان كرد: خودروسازان بايد به طور جدي نيازهاي مالي قطعه‌سازان را تامين كنند تا تامين مواد اوليه مورد نياز سازندگان با سهولت بيشتري امكان‌پذير باشد. ايران خودرو توانسته در ماه‌هاي اخير در مسير شفاف‌سازي ارتباط با قطعه سازان گام‌هاي مهمي بردارد.
 
وي ادامه داد: بايد داخلي‌سازي را به عنوان راهبردي مهم مورد توجه قرار دهيم، تعامل با قطعه‌سازان در مسير روشن و شفافي صورت گيرد و نخبگان هم از فضاي مناسب براي فعاليت در حوزه طراحي و توليد قطعات مورد نياز برخوردار باشند.
 
موسوي ضمن راهبردي خواندن ارتباط خودروسازي با دانشگاه ها، افزود: بيش از 500 شركت دانش بنيان و قطعه ساز درحال فعاليت هستند كه بايد به معناي واقعي به آنان بها بدهيم، بدون شك اين روند مي تواند بسياري از مشكلات صنعت خودروسازي را برطرف كند. در زمينه پلتفرم ملي مي توانيم از دانش و تجربيات مراكز دانشگاهي نهايت بهره را ببريم.
 
وي از حضور قطعه سازان به كميسيون صنايع و معادن مجلس خبر داد و ضمن تاكيد بر پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازان گفت: پرداخت نيمي از بهاي قطعه از سوي خودروسازان يكي از برنامه‌ها و الزامات مطرح شده توسط كميسيون صنايع است تا سازندگان بتوانند با توانمندي مالي مناسب مواد اوليه براي توليد قطعه را تامين كنند.
 
نماينده مردم ملكان در مجلس خاطرنشان كرد: با اجرايي شدن اين روش، خودرو زودتر به دست مشتريان مي رسد و ديگر مشكلي به نام خودروي داراي كسري قطعه نخواهيم داشت.
 
وي بر افزايش منابع تامين خودروسازان تاكيد كرد و گفت: تك منبع ومحدود بودن منابع سبب مي شود تا روند توليد تحت تاثير قرار گيرد.
 
موسوي در مخالفت با واردات خودرو گفت: تجربه نشان داده است كه با اين كار نمي توان قيمت را كاهش داد، افزون بر اين كه توليدكننده داخلي نيز متضرر مي شود و ميزان زيادي ارز از كشور خارج مي شود و اشتغال جوانان به مخاطره مي افتد.
 
اين نماينده مجلس تعميق داخلي‌سازي و فراهم‌كردن ساز و كارهاي مناسب براي تعامل بيشتر ميان قطعه‌سازان و خودروسازان را راه حل اساسي براي برون رفت از چالش كنوني خودروسازان داخلي دانست و گفت: بايد همه نهادها به طور جدي در اين خصوص هماهنگ عمل كنند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: