جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 آبان 1399     
مقاومت بانک مرکزی در برابر واردات بدون انتقال ارز توجیهی ندارد

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس گفت: بانک مرکزی می‌بایست از نگاه خود مبنی بر عدم پذیرش واردات بدون انتقال ارز برای کالاهای اساسی، قطعات یدکی و همچنین ماشین‌آلات عقب‌نشینی نماید.

جعفرقادری در خصوص جلسه اخیر کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید طی هفته ای که گذشت مبنی بر دپوی کالاها و قطعات خودرویی در گمرکات و علل آن اظهار داشت: موضوعات متعددی در این جلسه طرح و مورد بررسی قرار گرفت که یکی از عوامل جدی عدم ترخیص، مقاومت بانک مرکزی در برابر واردات بدون انتقال ارز حتی برای کالاهای اساسی، قطعات و لوازم یدکی، مواد اولیه و واسطه‌ای و همچنین ماشین‌آلات بود که توجیه‌پذیر نیست و بانک مرکزی می‌بایست از این نگاه خود عدول کند.
 
وی افزود: بخشی از کالاهای اساسی، مواد اولیه و واسطه‌ای در گمرکات مانده و به خاطر لجاجت و اصرار بانک مرکزی امکان ترخیص ندارند.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بخشی از کالاها نیز توسط وزارت صمت ثبت سفارش شده، تخصیص درصدی از ارز موردنیاز و به دنبال آن ورود کالا صورت گرفته اما بانک مرکزی در خصوص تخصیص مابقی ارز ترتیب اثر نمی‌دهد تا ترخیص محقق گردد.
 
قادری همچنین گفت: بحث دیگر درباره کالاهای اساسی است که تولیدکننده با اعتباری که داشته کالا را وارد مرزها کرده و اکنون در گمرکات تخلیه شده اما امکان ترخیص آنها وجود ندارد که بانک مرکزی می‌بایست هر چه سریع‌تر در جهت تعیین تکلیف این کالاها اقدام نماید.
 
وی با بیان اینکه بانک مرکزی خواستار ترخیص کالاهای اساسی از گمرک در بدو امر و سپس تخصیص ارز موردنیاز است، تاکید کرد: این امر شدنی نیست و محل اعتنا نخواهد بود بنابراین می‌بایست هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در این خصوص از سوی بانک مرکزی انجام شود.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد، کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید حل مشکل ترخیص کالا، قطعات خودرویی و مواد اولیه از گمرک را در اسرع وقت پیگیری کرده و بر انجام آن نظارت نماید.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: