جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 مهر 1399     
تعیین ویزا برای بیمارستان‌های کشور

 رکنا: ماجرا از این قرار است که بیماران به بیمارستان مراجعه می کنند اما از آنها می خواهند تست منفی کرونای خود را ارائه دهند. زمانی که نیاز است تا تست به جواب برسد، می تواند سبب عود بیماری آنها شود.

در چند مورد گزارش شده، فرد طبق توصیه اورژانس 115 باید چند ساعت خود را بستری کند اما با مراجعه به بیمارستان از او نتیجه منفی تست کرونا را می خواهند و برای تهیه این تست باید خود به مراکز تست کرونا مراجعه کرده ، تست را گرفته و سپس برای بستری در بیمارستان اقدام کند. این مراحل در حالی طی می شود که بیمار در شرایط جسمی مناسبی نیست و همین موارد نقد بعضی از شهروندان را در پی داشته است تا حدی که یکی از این شهروندان مدعی شد در این پروسه رفت و آمد بیمارشان که دچار عارضه مغزی شده بود فوت کرد.
 
کرمانپور گفت : نمی توانیم از این کار پرهیز کنیم. در واقع این نتیجه ی ما از مشاهده وضعیت بیمارستان ها در این چند ماه است. بنابراین بیماران به دو دسته تقسیم می شوند. یا اورژانسی هستند یا الکتیو. الکتیو یعنی بیماری که فوریت زمانی برای دریافت خدمات تشخیصی، درمانی و توان بخشی ندارد. بیمارانی که بصورت اورژانسی مراجعه می کنند، به سرعت و بدون تست بستری می شوند. اما بیماران الکتیو باید تست کرونای منفی خود را ارائه دهند. این برای حفاظت از جان بیماران دیگر و خود او است.
 
باید بخش غیرکرونایی پاک بماند
 
وی در ادامه بیان کرد : از بیمارانی که اورژانس آنها را به بیمارستان منتقل می کند هیچ تستی خواسته نمی شود. اما وضعیت برای بیماران الکتیو فرق دارد. ما نمی توانیم اجازه دهیم که بخش های بیمارستانی آلوده شوند. این به خاطر ایمنی بخش است. بسیاری از بیمارستان ها من جمله سینا به دو قسمت تقسیم شده اند. یک بخش برای بیماران کرونایی است و در بخش دیگر بیماران عادی بستری می شوند. بسیاری از بیمارانی که در بخش ها بستری هستند بیماری زمینه ای دارند. اگر کرونا به آن بخش ها وارد شود امکان مرگ آنها است. باید بخش غیر کرونایی پاک باشد. خیلی از این بیمارن سرطانی هستند و ما نمی توانیم بگذاریم جان آنها به خطر افتد.
 
بیماران باید تست منفی کرونا ارائه دهند مگر اورژانسی ها
 
رئیس اورژانس بیمارستان سینا، اظهار کرد : اگر لازم است که بیماران بلافاصله بستری شوند، باید با اورژانس به بیمارستان آیند. این را که تا چه حد وضعیت آنها فوری است را باید اورژانس تشخیص دهد. عمده افرادی که بیمار دارند وضعیت او را حیاتی می دانند. اما وضعیت حیاتی را چه کسی تعیین می کند؟ مسلما اورژانس نه خانواده ها. اگر اورژانس آنها را به بیمارستان منتقل کند، هیچ مدرکی دال بر اثبات یا نفی ابتلا به کرونا از آنها نمی خواهند.
 
وی افزود : اگر بیماری غیرکرونایی تشخیص داده شود، باید تست شود که کرونا نداشته باشد. این برای خود بیماران هم خوب است. ممکن است آنها در بیمارستان کرونا بگیرند.
 
زمان دریافت ویزای بیمارستان دو روز قبل از بستری
 
کرمانپور در پاسخ به این پرسش که « آیا ممکن نیست این تست ها در بیمارستان اخذ شود؟ » گفت : تست هایی که همین الآن در بیمارستان ها گرفته می شود هم حتی به مراکز مشخص تست کرونا فرستاده می شود. یعنی بیمارستان ها تست کرونا نمی گیرند. این برای خود بیماران هم راحت تر است و هم برای آنها امن تر است. حضور در بیمارستان می تواند سبب ابتلای آنها به کرونا شود. بنابراین تدبیر اینگونه شد که افراد از دو روز پیش تست منفی کرونای خود را آماده کنند و بعد از آن اقدام به بستری خود کنند.

اطلاع رسانی در این زمینه ضعیف بوده است
 
وی در ادامه بیان کرد : این بهترین شیوه ای بود که می شد اجرا کرد. بیماری که می داند یک هفته دیگر عمل دارد، قبل از ورود به بیمارستان باید تست انجام داده باشد. شاید اطلاع رسانی در این زمینه ضعیف بوده است که برخی از بیماران با مشکل مواجه شده اند. به این خاطر می توانیم از وزارت بهداشت شکوه کنیم. ما بر اساس تلفاتی که در این ماه ها دادیم این برنامه را ایجاد کردیم. این یک ویزا برای ورود به بخش غیرکرونایی بیمارستان است.
 
باید شرایط را درک کنیم
 
وی در پایان گفت : باید شرایط را درک کنیم. سابقا بیماران بدون هیچ هماهنگی به بیمارستان می آمدند و قدمشان روی چشم همه بود. الآن ما با کرونا روبرو هستیم. با شکایت های بیمارانی روبرو هستیم که گمان می کنند در بیمارستان کرونا گرفتند. باید جواب آنها را هم داد. مردم باید بدانند که بیمارستان یعنی جایی که بیماران بستری می شوند و بیماران کسانی هستند که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: