جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 مهر 1399     
از توجه به حق انتقال توسعه تا نابودی فضای سبز منطقه ۱۰ با بزرگراه‌های آلاینده

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،اعضای شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش رابط شورایار منطقه ۱۰ نظرات تخصصی خود در خصوص منطقه ۱۰ را بیان کردند.

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۱۰ به بیان نکته نظرات خود پرداختند و در ابتدا زهرا نژادبهرام با بیان این‌که اقدامات منحصرفردی در منطقه ۱۰ برای رفع فضاهای بی‌دفاع شهری انجام شده، گفت: در این طرح ۲۰۰ نقطه بی‌دفاع شناسایی شده که ۷۵ درصد آن رفع شده است و نکته‌ی قابل توجه این‌که این مهم با هماهنگی و مشارکت مردم صورت گرفته است.
 
وی با بیان این‌که منطقه ۱۰ با وجود داشتن تراکم جمعیتی بالا و فرسودگی بافت یک منطقه پررونق و پرانرژی است، اظهار کرد: این منطقه در شش ماه اول سال ۶۰۰ میلیارد تومان بابت کسری پارکینگ درآمد داشته، اما با این‌که قرار بود این پول‌ها صرف تامین کمبود پارکینگ شود اما هنوز اتفاقی نیفتاده و لازم است که بررسی‌هایی در این زمینه صورت گیرد.
 
نابودی فضای سبز منطقه با همجواری چند بزرگراه
 
در ادامه احمد مسجدجامعی با بیان این‌که گزارش‌دهی شورایاران از وضعیت محله‌شان از سال ۱۳۸۸ باب شده، گفت: برایم جای تعجب است که عین به عین مسائلی که امروز مطرح شده در گزارش سال ۱۳۸۸ بوده و می‌بینیم که بیش از یک دهه است که اتفاق خاصی برای این منطقه رخ نداده است.
 
وی با بیان این‌که رابط شورایاران اشاره کرد که یکی از مطالبات جدی مردم این منطقه نصب پله‌برقی است، اظهار کرد: نباید به دنبال کارها و پروژه‌های بزرگ باشیم و می‌بینیم که با کارهای کوچکی همچون نصب پله‌برقی می‌توان مشکلات را حل کرد و رضایتمندی مردم را به دست آورد.
 
وی با بیان این‌که این منطقه به لحاظ ساختار فرهنگی قدمت تاریخی دارد به گونه‌ای که از قرن‌ها پیش به دلیل دانشگاه بزرگی که در این منطقه بوده بسیاری از علما به این منطقه رفت و آمد داشتند، اضافه کرد: اولین پرونده ثبت میراث طبیعی در موزه هفت چنار نیز در این منطقه بوده و محلات این منطقه آنقدر باغ انار داشته که به چهارراه اناری معروف بود اما حالا می‌بینید که فضای سبز این منطقه به دلیل آلودگی ناشی از همجواری با چند بزرگراه در معرض نابودی قرار دارد و از هفت چنار معروف فقط دو چنار باقی مانده که به نظر می‌رسد باید به عناصر هویت ساز محلی با اولویت فضای سبز توجه بیشتری شود.
 
ایجاد سازوکار TBR در تهران
 
در ادامه محمد سالاری با بیان این‌که همواره پیگیر حل مشکلات منطقه ۱۰ بوده‌ایم و طی سال‌های اخیر مکاتبات زیادی شده است، تصریح کرد: در کمیسیون ماده پنج در بررسی عرصه‌ فداییان اسلام که به عنوان محور تجارت جهانی مطرح است، بحث ایجاد سازوکار بانک زمین را مطرح کردیم و از حناچی خواستیم که همان طور که در منطقه ۲۲ این سازوکار مورد توجه قرار گرفته در مناطق برخوردار از نظر عرصه‌ باز نیز می‌توانیم با مشخص کردن مبدا و مقصد تهاتر کنیم.
 
وی با بیان این‌که می‌توانیم با اجرای مصوبه TBR یا حق انتقال، توسعه سرانه‌های خدماتی در مرکز شهر را افزایش داد، گفت: البته این مساله صرفا برای سرانه‌ها نیست و برای بافت فرسوده، تاریخی و باغات نیز می‌توان از این حق استفاده کرد و من معتقدم از آنجایی که همه ما با مسائل TBR آشنا هستیم می‌توانیم در این مدیریت شهری راحت این مساله را اجرایی کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: