جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 مرداد 1399     
نامگذاری خیابان "مدافعان سلامت" به یاد کادر درمان فوت شده بر اثر کرونا

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،اعضای شورای شهر تهران یک خیابان در حوالی ساختمان وزارت بهداشت را در راستای گرامی داشت نام و یاد کادر درمان فوت شده بر اثر کرونا به نام مدافعان سلامت تصویب کردند.

محمدجواد حق شناس دردستور جلسه پنجم شورای شهر بار دیگر بحث نامگذاری معابر را مطرح کرد و گفت: همان طور که اطلاع دارید اول شهریور روز پزشک است و سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت اصرار داشتند از آنجایی که 150 نفر از کادر درمان درراه مبارزه با کرونا جان خود را از دست دادند یک معبر به نام "مدافع سلامت "نام گذاری شود که کمیته نامگذاری به صورت فوق العاده تشکیل جلسه داد و پیشنهادات مختلفی در این زمینه مطرح شد.
 
وی با بیان این که برخی ها پیشنهاد دادند که تونل گیشا به نام مدافع سلامت نامگذاری شود گفت: نهایتا به این نتیجه رسیدیم که همان حوالی ساختمان وزارت بهداشت یک معبر را به نام مدافعان سلامت نامگذاری کنیم که نهایتا خیابان زرافشان شمالی انتخاب شد و این در حالی است که خیابان زرافشان جنوبی به نام سابق خود باقی می ماند.
 
مجید فراهانی در واکنش به این پیشنهاد گفت: مدافع سلامت درست نیست، بلکه باید کلمه شهدای مدافع سلامت را استفاده کنیم که حق شناس در پاسخ گفت: این نام به تایید بنیاد شهید نیز رسیده است چرا که ما احتیاط کردیم و بنیاد شهید گفته که مصوب ندارند. به همین دلیل فعلا بدون کلمه شهید مصوب کنیم تا اگر تصمیمات لازم اخذ شد آن را تغییر دهیم.
 
رسولی در واکنش به این پیشنهاد گفت: کلمه مدافع سلامت نیست بلکه از آنجایی که حدود 150 نفر جان خود را از دست دادند باید از کلمه جمع مدافعان سلامت استفاده کرد.
 
نهایتا اعضای شورای شهر تهران به این پیشنهاد مبنی بر نامگذاری خیابان زرافشان شمالی به نام مدافعان سلامت رأی مثبت دادند.
 
در ادامه حق شناس افزود: یک میدان بی نام در منطقه 6 وجود دارد که پیشنهاد می شود به نام عنایت الله گلستانه که از حادثه نویسان قدیمی کشور است و 40 سال سابقه روزنامه نگاری دارد گذاشته شود.
 
میرلوحی در واکنش به این پیشنهاد گفت: بهتر است در مورد نامگذاری معابر این چنینی نظر انجمنهای تخصصی این صنف را جویا شویم؛ چرا که ممکن است به ما انگ بزنند که رفقایشان را آورده اند در حالی که ما به دنبال ثبت این سرمایه های اجتماعی هستیم.
 
حق شناس با بیان این که این پیشنهاد از سوی شهرداری منطقه 6 مطرح شد گفت: گلستانه روزنامه نگار و مدرس حادثه نویسی در کشور بوده است.
 
وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می شود یک میدان بدون نام در خیابان سردار جنگل به نام آستارکی نام گذاری شود.
 
وی همچنین با بیان این که پیشنهاد می شود دو معبر در مجاورت انجمن روزنامه نگاری به نام دو روزنامه نگار درگذشته بر اثر کرونا یعنی سهیل گوهری وروح اله رجایی گذاشته شوند گفت: این پیشنهاد به تقاضای روزنامه جام جم و جمعیت هلال احمر انجام می گیرد.
 
اعضای شورای شهر تهران تنها توانستند یک مورد از این پیشنهادات نامگذاری را به تصویب برسانند و به دلیل اتمام وقت جلسه شورا بررسی این دستور به جلسه بعد موکول شد.
 
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: