جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 خرداد 1399     
شهردار منطقه ۲۲ اعلام کرد
تا دو ماه دیگر مترو به منطقه ۲۲ می‌رسد

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،تا دو ماه دیگر مترو به این منطقه می‌رسد و شهروندان و ذیفنعان می‌توانند با شرکت در بورس و فرابورس در ساخت طرح سرمایه گذاری کنند.

آقای نوذرپور گفت: در بازنگری خطوط ریلی خط شهری تهران، ۴ خط ریلی از جمله خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ به خطوط مترو اضافه شد.
 
وی ادامه داد: از این خطوط سه خط آن به منطقه ۲۲ مرتبط است و مهمترین آن خط ۱۰ است که این خط از خط ۷ از میدان کتاب سعادت آباد آغاز می‌شود و حدود ۴ و نیم کیلومتر فاصله دارد و در داخل منطقه ۲۲ هم ۱۱ کیلومتر را طی می‌کند و ۹ ایستگاه برای آن برنامه ریزی شده است.
 
شهرداری منطقه ۲۲ افزود: خط دیگر منطقه ۲۲، خط ۹ است که از چیتگر آغاز می‌شود و آزادگان شمال را طی می‌کند و از پایین بزرگراه همت به مرکز شهر متصل می‌شود و طول آن ۳۸ کیلومتر است که ۵ و نیم کیلومتر آن در داخل منطقه ۲۲ قرار دارد.
 
نوذرپور تصریح کرد: خط سوم از منطقه ۲۲ از چیتگر آغاز می‌شود و به جنوب شرق تهران ادامه پیدا می‌کند و در ایستگاه فعلی چیتگر یک خط به آن اضافه می‌شود و علاوه بر واگن‌های خط ۵، واگن‌های خط ۱۱ در طبقه اضافی عبور می‌کند و خط ۱۰ برای منطقه ۲ و ۲۲ اولویت دارد.
 
شهردار منطقه ۲۲ گفت: با هماهنگی‌هایی که با شرکت مترو انجام شده مسیری که تا میدان کتابی طی شده است توسط دستگاه TBM ادامه می‌یابد و تا دو ماه دیگر حفاری تونل به منطقه ۲۲ می‌رسد.
نوذرپور ادامه داد: برای خط ۱۰ که مهمترین خط ما در منطقه ۲۲ محسوب می‌شود بین ۹۰۰ تا هزار میلیارد تومان هزینه و برای ایستگاه‌ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان هزینه برآورد می‌شود و سرجمع ۷ هزار میلیارد تومان بودجه و اعتبار برای ساخت متروی خط ۱۰ نیاز است.
 
شهردار منطقه ۲۲ در پاسخ به اینکه آیا ساخت این خطوط می‌تواند مشارکتی باشد یا خیر؟ پاسخ داد: هزینه‌های ساخت مترو بین دولت و شهرداری مشترک است و دولت باید ۵۰ درصد هزینه ساخت خطوط ریلی مترو را پرداخت کند، اما در این سال‌ها هزینه پرداختی دولت کمتر بوده و برای این خطوط نیز اعتباری لحاظ نشده و برعهده شهرداری است.
 
وی گفت: شهرداری مرکز طی یک برنامه مشترک با مناطق و مترو به جمع بندی برای ساخت خطوط جدید می‌رسد و در حال حاضر مناطق موظفند اگر برای ساخت مترو نیازمند خرید زمین در منطقه باشد زمین را در اختیار مترو قرار دهند و به دنبال مذاکراتی برای خرید زمین در ساخت مترو در منطقه ۲۲ و انعقاد تفاهم نامه هستیم.
 
نوذرپور افزود: علاوه بر زمین مدل مالی اقتصادی هم در منطقه در نظر گرفته شده و واحد بورس برای خط ۱۰ مدنظر است که به بورس و فرابورس واگذار می‌شود لذا باید پروژه زودتر تعریف شود و مردم می‌توانند در بورس شرکت و سهم خریداری کنند.
 
همین طور ذیفنعان دیگر در منطقه که پروژه‌های بزرگی همچون ایران مال، رزمال و نیکسون را دارند علاوه بر شرکت در بورس؛ در ایستگاه‌های مترویی که در نزدیکی مجتمع‌هایی تجاری آن‌ها ساخته می‌شود می‌توانند احداث ایستگاه را به عهده بگیرند و به میزان مشارکت مالی خودشان از واحد‌های احداثی تجاری و اداری آن ایستگاه‌ها به صورت تهاتر با شهرداری استفاده کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: