جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 اسفند 1398     
تا پایان سال
نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت ١١ درصد افزایش یافت

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، در پی اعلام دولت، صبح امروز لایحه دو فوریتی‌ افزایش ١١ درصدی نرخ تاکسی در صحن شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در جریان دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تشریح جزئیات این «لایحه دو فوریتی» پرداخت و گفت: به دلیل افزایش نرخ بنزین دولت تصمیم گرفته است تا پایان سال نرخ کرایه تاکسی را ۱۱ درصد افزایش دهد.
 
در همین راستا، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در تشریح این مصوبه دولت فوریتی توضیح داد: فرمانداری در حالی نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۸ را ۲۰ درصد افزایش داد که در متن مصوبه آمده است این رقم به فرض ثابت بودن ( قیمت) حامل‌های انرژی است.
 
او با بیان اینکه بعد از آنکه نرخ بنزین افزایش پیدا کرد با اینکه تاکسیرانان سهمیه داشتند، افزایش ۵۰ درصدی ( قیمت) بنزین برای آنها غیر قابل تحمل بود، اضافه کرد: به همین دلیل دولت لایحه اصلاحی را ارائه کرد و بر همین اساس در نامه‌ای که اخیرا از استانداری دریافت کردیم افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی تایید شده است.
 
حسن رسولی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه  شورای شهر تهران در مخالفت به این افزایش عنوان کرد: تنها ۹ روز به پایان سال مانده است و نمی‌توانیم این افزایش را داشته باشیم.
 
هاشمی در واکنش به این سخنان رسولی گفت: اگر این ۱۱ درصد اعمال شود، سال بعد ۲۰ درصد افزایش نرخ کرایه به این ۱۱ درصد اضافه می‌شود.
 
در نهایت پس از بحث و بررسی در صحن شورای شهر اعضای شورا به دو فوریت و کلیات این لایحه رأی مثبت دادند و بر همین اساس نرخ کرایه‌ای تاکسی تا پایان سال ۱۱ درصد افزایش پیدا 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: