جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 اسفند 1398     
رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد
استفاده از ظرفیت سمن ها توسط شهرداری تهران

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، مدیریت شهری هماهنگ با وزارت بهداشت در پی شیوع ویروس کرونا در حال انجام وظایف محوله در مقابله با این موضوع است، شهرداری همچنین می تواند از زیرساختها و امکانات خود جهت ایجاد پویش های داوطلبانه و مردمی شهروندان جهت کمک به یکدیگر و همچنین تامین کالاهای بهداشتی و پیشگیرانه برای اقشار محروم جامعه استفاده کند.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای دویست و دومین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در شرایطی هستیم که مردم دوران سختی را سپری می کنند، گفت: در ماه پایانی سال دشوار 1398، شاهد بروز وضعیتی خاص در جامعه بدلیل ایپدمی کرونا هستیم. این بیماری موجب شده است که هم سلامت جامعه تهدید شود و هم اقتصاد و معیشت بخش قابل توجهی از شهروندان که وابسته به رونق شب عید و ایام پایانی سال می باشد، آسیب ببیند.
 
او با اشاره به اینکه کارگران حوزه نظافت،گردشگری، غذایی، فروشندگان، تولید کنندگان و دستفروشان و بسیاری از صنایع وابسته با اختلال در زندگی خود مواجه شده اند اضافه کرد: اگر در بخش مقابله با کرونا، انتظار اصلی از دولت و حاکمیت برای اقدامات عمومی وجود دارد و شهروندان موظف به رعایت بهداشت فردی هستند، در حوزه معیشت واقتصاد بخش قابل توجهی از جامعه که جزو حقوق بگیران دولت ونهادها نیستند، بار اصلی بر دوش نیکوکاران است که در حد توان و بضاعت خود، فشار مضاعف بر نگرانی مربوط به سلامت را از پدران ومادرانی که در این ایام شرمنده فرزندان خود هستند بردارد. 
 
هاشمی با بیان اینکه مدیریت شهری هماهنگ با وزارت بهداشت، در حال انجام وظایف محوله در مقابله با کرونا است اضافه کرد: شهرداری همچنین می تواند از زیرساختها و امکانات خود جهت ایجاد پویش های داوطلبانه و مردمی شهروندان جهت کمک به یکدیگر و همچنین تامین کالاهای بهداشتی و پیشگیرانه برای اقشار محروم جامعه استفاده کند که تحرک معاونت اجتماعی شهرداری را ایجاب می کند.  تشکلهای مردم نهاد یا سمن ها که روز سمن ها را نیز پشت سرگذاشتیم، ابزار کارامدی برای سازماندهی و اثربخشی اقدامات داوطلبانه هستند که ستاد سمن های شورای شهر تهران می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.
 
به گفته او برای کاهش آسیبهای خانواده بزرگ مدیریت شهری نیز در  ایام اوج بیماری، تدابیری از قبیل کاهش نیروی انسانی مستقر در ادارات و تمرکز بر حوزه خدمات شهری و نظافت را می توان پیش بینی کرد. 
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران از اصحاب رسانه نیز خواست که توجه داشته باشند که ایجاد فضای پرتنش و افزودن به نگرانی عمومی، ایمنی را کاهش می دهد و می توان در کنار اطلاع رسانی دقیق و بروز، امید را به جامعه تزریق کرد و در میان زشتی های بیماری، زیبایی های خدمت و همنوع دوستی را برجسته کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: