جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 بهمن 1398     
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:
افزایش ۴۳ درصدی پروژه‌های عمرانی در سال آینده

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش ۴۳ درصدی پروژه‌های عمرانی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است. 

محسن هاشمی در پایان صد و نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال آینده اظهار کرد:‌ بودجه سال ۱۳۹۹ براساس افزایش ۲۵ درصدی پیشنهاد شده اما این افزایش در بخش عمرانی بوده و بخش هزینه‌ها در حقیقت رشدی نداشته است.
 
وی با بیان اینکه افزایش ۴۳ درصدی پروژه‌های عمرانی در این بودجه پیش بینی شده و افزایش هزینه‌ها تنها در حد پوشش حقوق و دستمزد بوده است، عنوان کرد: در این بودجه تلاش شده شهرداری از نقدینگی سرگردان موجود در جامعه استفاده کند.
 
وی با بیان اینکه بهره‌گیری از نقدینگی سرگردان جامعه از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری و اشخاص علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری به ویژه در اطراف ایستگاه‌های مترو و حمل و نقل عمومی محقق می‌شود، تا به این ترتیب بحث بودجه غیرنقدی نیز فعال شود و شاهد رشد فعالیت‌ها در سال آینده باشیم، گفت: امیدواریم در سال آینده شورا و شهرداری فعالیت دوچندانی داشته باشد تا در جذب منابع موفق عمل کنیم.
 
هاشمی اضافه کرد: عمده پروژه‌های عمرانی که در بودجه سال آینده شهرداری در نظر گرفته شده است مربوط به حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و همچنین تحقق طرح خیابان کامل که شامل تکمیل ۱۰ پلازای شهری است، می‌شود.
 
رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در این بودجه پیاده‌راه‌سازی و تکمیل طرح‌های بافت فرسوده در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: برای بحث پسماند ۱۰۰ میلیارد تومان و به طور کلی برای مسائل اجتماعی و فرهنگی ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: قطعا خوشحال می‌شویم آقای حناچی با سابقه‌ای که دارند بتوانند چنین بودجه‌ای را از نظر منابع مالی جذب کنند.
 
هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش عوارض به عنوان منابع درآمدی شهرداری اضافه کرد: به ما اجازه داده شده برابر قانون عوارض را در حد تورم موجود در جامعه افزایش دهیم. این موضوع از طریق هیأت تطبیق فرمانداری تهران توسط دولت نیز مورد موافقت قرار می‌گیرد.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص ایجاد پهنه T در شهر تهران عنوان کرد: در طرح تفصیلی تهران پهنه T وجود ندارد. این پهنه تا شعاع ۳۰۰ متری ایستگاه‌های حمل و نقل انبوه‌ بر را شامل می‌شود تا به این ترتیب در بحث TOD در شهر بتوان اقدامات موثرتری را انجام داد.
 
هاشمی تاکید که البته چندین مصوبه در شورا برای موضوع TOD وجود دارد که اگر جسارت لازم را داشته باشیم می‌توانیم از این مصوبات در این حوزه بهره بگیریم.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: