جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 دی 1398     
نوذرپور در دیدار با شورایاری محله زیبادشت مطرح کرد:
سرای محلات باید محلی برای گفتمان شهروندان باشد

 به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه 22 با اشاره به سرای محلات خاطر نشان کرد: سرای محلات نباید محلی برای کسب درآمد و به ماننده آموزشگاه ها باشند، بلکه باید محلی برای گفتمان شهروندان محلات در راستای حل مشکلات محله و پیشبرد اهداف شهری باشد.

علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲ در جلسه با شورایاری محله زیبادشت که با حضور دبیر و اعضای شورایاری برگزار شد طی سخنانی، گفت: دولت‌ها تمایل به واگذاری وظایف‌شان به دیگر دستگاه‌های اجرایی ندارد و این در حالی است که دولت باید برای تامین سرانه‌های خدماتی منطقه۲۲ اقدام عاجل انجام دهد.
 
وجود جمعیت مازاد و کمبود سرانه های عمومی 
 
شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه فضاهای خصوصی قبل از بوجود آمدن فضاهای عمومی در منطقه ۲۲ شکل گرفته است، گفت: در مدیریت شهری گذشته زمین‌هایی که به عنوان سرانه‌های عمومی بوده است به بخش خصوصی فروخته شده و در آینده با جمعیت مازاد ۳۵۰ هزار نفری مواجه هستیم.
 
نوذرپور درباره کمبود سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی و ... در منطقه ۲۲ گفت: تامین این سرانه‌ها به عهده شهرداری نیست و در واقع سرانه ۷ گانه سرانه‌های هستند که دستگاه‌ها و سازمان‌ها وظیفه تامین آنها را به عهده دارند.
شهرداری وظیفه‌ای برای ساخت مدرسه ندارد
 
وی با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی در منطقه، گفت: در منطقه۲۲ کمبود مدرسه داریم، ولی قانون وظایف همه سازمان ها را صراحتا مشخص کرده است و شهرداری وظیفه‌ای برای ساختن مدرسه ندارد و وزارت آموزش و پرورش در این خصوص مسئولیت دارد .
 
نوذرپور تاکید کرد: مدیریت شهری گذشته چون وظایف برخی از دستگاه ای دولتی و غیر دولتی را انجام داده است آن دستگاه های دیگر وظایف ذاتی خود را فراموش کرده اند و این یک آفت است.
 
دو قطعه زمین برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش اهدا شده است
 
وی با اشاره به اهداء رایگان دو قطعه زمین به آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه گفت: برای بالا بردن سرانه‌های آموزشی منطقه۲۲ اقداماتی را شروع کرده‌ و دو زمین در اختیار آموزش پرورش قرار داده ایم اما تا کنون ساخت مدرسه ای از طرف آموزش و پرورش انجام نشده و دولت باید اعتبارات لازم را در این زمینه پیش بینی کند.
 
هیچ پروانه بلندمرتبه سازی صادر نکرده‌ایم
 
شهردار منطقه ۲۲ به طرح تفصیلی جدید منطقه اشاره کرد و افزود: این طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و از این به بعد رویکرد زیست محیطی در منطقه حکمفرما خواهد شد.
 
نوذرپور در ادامه تاکید کرد: اولین اقدام ما این بود که از بلند مرتبه سازی جلوگیری کنیم و بر این اساس هیچ پروانه‌ای برخلاف مفاد طرح تفضیلی و هیچ پروانه بلند مرتبه سازی صادر نکرده‌ایم.
 
وی با تاکید بر تلاش مدیریت شهری منطقه 22 برای افزایش تفکیک پسماند خشک از مبداء، گفت: طرح تفکیک پسماند از مبدأ به عنوان پایلوت در سطح منطقه 22 اجرایی شد و در حال حاضر 18 درصد پسماند خشک از مبدا تفکیک می شود.
 
شهردار منطقه 22 با اشاره به موضوع روشنایی در سطح این منطقه و نبود روشنایی کافی در برخی از معابر آن گفت: شهروندان به طور مداوم گلایه‌هایی در مورد روشنایی سطح معابر دارند که در این خصوص با شرکت برق تهران مذاکراتی را انجام داده‌ایم اما آنها نیز محدودیت‌هایی در حوزه مالی دارند. متاسفانه منطقه22 در مورد آب و فاضلاب، برق و گاز و... مشکلات عدیده ی دارد که هر کدام از این مشکلات باید به وسیله وزارت خانه ها حل شود.
 
سرای محلات باید محلی برای گفتمان شهروندان باشد
 
نوذرپور با اشاره به وظایف سرای محلات خاطر نشان کرد: سرای محلات نباید محلی برای کسب درآمد و به ماننده  آموزشگاه ها باشند، بلکه باید محلی برای گفتمان شهروندان محلات در راستای حل مشکلات محله و پیشبرد اهداف شهری باشد.
 
وی با بیان اینکه مدیریت شهری منطقه22 از نظرات و انتقادات شورایاری ها استقبال می کند، افزود: نقد و نظرات شما درباره اقدامات شهرداری باعث می شود تا ما اشکالاتمان را متوجه شویم اما به شرطی که نقدتان علمی، فنی و کارشناسی باشد.
 
گفتنی است در این نشست که با حضور معاونین شهرداری منطقه22 برگزار شد، شورایاران محله زیبادشت به بیان مشکلات محله خود پرداختند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: