جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 29 آذر 1392     
هنردیپلماتیک شهردارتهران برافکارعمومی دنیاتاثیرمثبتی دارد

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ،نادر قاضی پور گفت :هنر و مهارت دیپلماتیک شهردار تهران، تأثیر مثبتی بر افکار عمومی جوامع بین المللی داشته و نشانگر این موضوع بوده که ملت ایران، ملتی است که صلح و دوستی و تعامل و همکاری بین المللی به خصوص با کشورهای جهان اسلام را باور دارد .

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیوندهای خواهرخواندگی که از دیرباز بین کلان شهرهای بزرگ رایج بوده در بهبود روابط ملت ها و آشنایی با فرهنگ و سنن کشورها بسیار موثر است. پیوندهای خواهرخواندگی، موجبات توجه ویژه بین کلان شهرها را فراهم می آورد. از این جهت که معمولا کلان شهرها و یا شهرهای کهن از قبیل تهران و آنکارا هر کدام با ویژگی های خاص؛ حامل ارزش ها، فرهنگ، هنر و اقتصاد خاصی هستند.
قاضی پور افزود: تعامل و دیالوگ بین این شهرها موجب مبادلۀ تجربیات و دانش در حوزهای مختلف می شود. به عنوان مثال استفاده از برخی از تجربیات و روش های سیستم سرویس اجتماعی، وسایل نقلیۀ عمومی و اختیارات شهرداری ها می تواند اسباب بهبود شرایط شهرهای کشورهای در حال توسعه را فراهم آورد.
این عضو کمیسیون صنعت و معدن گفت: این سیاست مستقل شهردار تهران که پایتخت جمهوری اسلامی را در سطح بین المللی مطرح کرده است ، اسباب بهبود چهرۀ مردم ایران و پایتخت نشینان را نزد مردم جهان به خصوص نزد مسلمانان بیشتر فراهم می کند.
قاضی پور تاکید کرد: تهران و آنکارا پایتخت دو کشور مسلمان هستند که با انعقاد پیمان خواهر خواندگی بین آنها زمینه ارتباط بیشتر دو شهر در حوزه های متععد خصوصا فرهنگی فراهم می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه ترکیه نزدیکترین کشور اروپایی به ایران محسوب می شود این پیمان به لحاظ مناسبات اقتصادی بسیار ارزشمند خواهد بود .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: