جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 آذر 1398     
تامین منابع مالی خودروسازان در گرو همکاری دولت و بانک مرکزی است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، طی جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت و اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی راهکارهای تامین منابع مالی قطعه‌سازان در جهت افزایش تولید خودرو بررسی شد.

سیدمهدی مقدسی اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت و اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی راهکارهای تامین منابع مالی موردنیاز قطعه‌سازان در جهت افزایش تولید خودرو برگزار شد.
 
وی افزود: ارائه تسهیلات بانکی به قطعه‌سازان در اواخر سال 97 و اوایل سال جاری منجر به افزایش تولید خودرو و در نتیجه کاهش نسبی قیمت خودرو و ایجاد تعادل در بازار شد.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به افزایش مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان گفت: عدم تامین قطعه به دلیل فقدان نقدینگی تعادل موجود میان میزان تولید و قیمت را بر هم زد و باعث افزایش قیمت خودرو در اواسط سال جاری گردید.
 
مقدسی در ادامه افزود: در این جلسه مجلس و وزارت صمت به نمایندگی از دولت راهکارهای متعددی را در خصوص وصول مطالبات قطعه‌سازان و تامین منابع مالی آنها بررسی و پیشنهاد کرده‌اند.
 
وی لازمه برون رفت صنعت خودرو از وضعیت فعلی را همکاری دولت و بانک مرکزی در اجرای برنامه‌ها دانست و گفت: افزایش تولید قطعات و در پی آن افزایش تولید خودرو موجب تنظیم بازار خواهد شد.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور قطعه‌سازان، خودروسازان، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در کنار وزارت صمت به نمایندگی از دولت در راستای تدوین یک سند راهبردی و تعیین استراتژی برای این صنعت به ارتقای کیفیت خودرو و ایمن‌تر شدن محصولات تولیدی می‌انجامد.
 
مقدسی گفت: امیداوریم پیشنهادات ارائه شده در راستای تامین منابع مالی قطعه‌سازان و خودروسازان عملیاتی شود .
 
وی در پایان در خصوص راهکارهای تامین منابع مالی خودروسازان گفت: مقرر شد بانک مرکزی در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام دهد و پس از آن تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: